Köra med ett nonslip ett vanligt?

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Tror ni det går att köra med ett nonslip drivhjul och ett vanligt på en 38as matta?xD Har typ inte råd med 2

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Så länge dom har exakt samma diameter finns väl inga hinder... Fast det är ju en lite märklig lösning om man får "tycka lite". :rolleyes:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
hmm.. du har en dyr fyrtaktare och har ej råd med nonslip?
men spara tills du har råd att köpa två...

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
1000spänn för båda om brps passar. Tycker du ska spara, blir bara jobbigt att ha lös drivaxeln igen och pressa på ett till hjul

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
1000spänn för båda om brps passar. Tycker du ska spara, blir bara jobbigt att ha lös drivaxeln igen och pressa på ett till hjul
BRP's passar ej på Yamaha... Sägs det iaf i andra trådar på detta forum.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Säger ni det, så är det så!

Jag gjorde misstaget att lita på vad andra skrivit i andra trådar... :stupid:
Nåja, nu är det utrett iaf!

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
BRP´s nonslip finns väl endast i 9-kuggars, men är det 9-kuggars original på phazern och den har rätt diameter på sexkantsdrivaxel så är det bara att tuta och köra med BRPs, hade själv tänkt köpa dem till min arctic, men då jag behöver 8-kuggs-hjul eller dreva ned så blev det i alla fall billigare med de dyrare nonsliphjulen. men jag ångrar inte en sekund att jag bytte till nonslip..... inga överkuggningar alls, och mattan mycket mindre spänd, har nog tjänat in de pengarna bara på minskad soppaförbrukning när denna vinter är över.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
BRP's noslip finns väl endast i 9-kuggars, men är det 9-kuggars original på phazern och den har rätt diameter på sexkantsdrivaxel så är det bara att tuta och köra med BRPs, hade själv tänkt köpa dem till min arctic, men då jag behöver 8-kuggs-hjul eller dreva ned så blev det i alla fall billigare med de dyrare nonsliphjulen.
BRP har NoSlip drivhjul med standard delning/pitch 2,52" i både
9 & 10 kuggar.

.