Mattproblem m5

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
Hejsan min kompis har en M5 06a och mattan är slut efter 300 mil ät de normalt? har som spruckit på ett ställe och delat sig i armeringen så en hel kamm ramlat bort tillsammans med en bit av mattan.. men om man ska köpa en ny vad ska man köpa? och vart ska man vända sig>? mvh

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
På min F7 Såsåg jag att mattan pendla i sidled på de bakersta rullarna. Kände på mattan å den var lite slapp, men nu har den varit inne på service och den vart spänd men de pendlar fortfarnade i sidled.

Den är dubbad så de är väl digt bra grepp, kan de var de som gör at den pendlar? Han på verkstaden sa tt de ej var nån fara.

Stämmer de eler nån som varit med om liknande?

B

Biosteel

jag har varit med om exakt samma. då va det hela chassit som va snett. så mattan låg och rippade hela tiden i sidan vid bandtunneln. så kollar på höger o vänster sida på mattan om den e sliten. isf så e de samma problem där.

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Okej. Hur fan kan de ha blivit snett. Har sett att vänser sida av matan blivit sliten eller upp rispad om man säger så.

Men Inte höger.

jag har varit med om exakt samma. då va det hela chassit som va snett. så mattan låg och rippade hela tiden i sidan vid bandtunneln. så kollar på höger o vänster sida på mattan om den e sliten. isf så e de samma problem där.

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Är den nån fara för skotern om den pendlar så där fram och tillbaka på de bakersta hjulen. Om de är nått som slits eler förstörs? tänkte ut å åka lite, Tänkte kolla på de sen nån dag.

B

Biosteel

Okej. Hur fan kan de ha blivit snett. Har sett att vänser sida av matan blivit sliten eller upp rispad om man säger så.

Men Inte höger.

exakt samma fel som mig. hela chassit är snett på den. det e bara att kolla om nån kan rikta till det eller byta hela chassit så att säga.. beklagar:(:(

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Men hur kan de bli de? De finns inga synliga saker som ser ut som att den skulle vara sne.

Är de nån fara å köra?

B

Biosteel

Men hur kan de bli de? De finns inga synliga saker som ser ut som att den skulle vara sne.

Är de nån fara å köra?

våldskörd efter leden brukar vara vanligaste orsaken. du får be nån mäta upp den. beror ju som sagt på hur sne den är. jag upptäckte de först efter halva säsongen =300 mil.:confused: