byte av kolvar

mikemik1

Välkänd medlem
29 jan 2009
136
0
6
Domsjö
Hej har borrat upp sylinder på en 600 å köpt nya överdim kolvar nu undrar ja om det finns olika kolvringar till stål eller nickasid har redan monterat ihop skotern men då var det nån som undrade vad det var för kolvringar har det nån betydelse vad det är detg var stålfoder på denna

mikemik

Medlem
9 apr 2008
48
0
1
det var inte många tipps man fick i på denna sjanger :argh::argh::argh::argh::argh::argh::argh::hmmmm2:

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
Har du fel ringar så skär den. Nikasil skall ha en typ. Stål en annan.

Du säger att du borrat upp dom. Lämnade du inte in dom för ny nikasil???

Vet inte om det blir så bra med stålfoder på dom där. Vad jag vet så borrar man och lägger på ny nikasil i cylindern

Wiseco har info om ringar. Säkert andra också. http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=15187

Last edited:

mikemik

Medlem
9 apr 2008
48
0
1
det vet jag! men hur ser jag vad för ringar som e vad å varför ska jag nickasid behandla en stålfodrad sylinder ???

mikemik

Medlem
9 apr 2008
48
0
1
det vet jag! men hur ser jag vad för ringar som e vad å varför ska jag nickasid behandla en stålfodrad sylinder ???
det var tunt på kunnit folk i bloggen nu mera eller kör alla bara nya skotrar! men den fugerar ju fortfarande så det e ju bara att hoppas att det var rätt ringar på kolven

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
Det var ju inte det du frågade efter från början... eller hur?

Jag svarade på det du frågade efter. Ingen är ju tanke läsare.

Sen så är det jäkligt svårt att veta vad det är för ringar när du redan monterat dom i cylindrarna.

Cylinder stavas med C inte S