Problem med P.E.R.C pro X2

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Ja, som rubriken lyder.. när jag lägger in backen så stannar skotern bara. Någon som vet vad det kan vara för fel ?
Har kollat insuget (som var trasigt, men nu är det helt igen. Men ändå samma resultat)
Har även kollat och bytt stiften samt rengjort förgasarna.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Ta ett kompressionsprov på maskinen.
Skidoo hade det problemet för ett par år sedan.
Det var då kolvringarna inte höll måttet och kompressionen vart lite för låg då orkade inte motorn vända utan stannade istället.
Kan ju vara nåt annat oxå men ett tips på vägen i alla fall.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Går skotern fett för övrigt? Kan vara idé med ombestyckning isåfall, brukar vara svårt att få i backen utan lite gas om bestyckningen är tokig.

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Går skotern fett för övrigt? Kan vara idé med ombestyckning isåfall, brukar vara svårt att få i backen utan lite gas om bestyckningen är tokig.
Joo den går hur fint som helst.. Bara så konstigt för en dag slutade bara backen fungera.

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
33
Kramfors
min är lite kinkig med, jag brukar få gasa upp den så den slår till på inslagsvarvet sen trycker jag på knappen, bestyckningen har jag inte kollat sen jag köpte den (!) men nog drar den bensin allt..

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
min är lite kinkig med, jag brukar få gasa upp den så den slår till på inslagsvarvet sen trycker jag på knappen, bestyckningen har jag inte kollat sen jag köpte den (!) men nog drar den bensin allt..
joo, så var min med efter ett tag (halv säsong) Sen nu la den bara av helt.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Har för mig de finns 2 olika "lägen" alltså ett vanligt å sen ett för hög höjd. Man byter mellan dom genom att hålla in knappen ett tag å sen börjar lampan blinka antingen sakta blink eller snabba blink , kommer dock inte ihåg vad som betydde vad.

Annars brukar de oftast inte funka så bra att få i backen på förgasar motorerna när dom är kall då får man varva upp lite innan man trycker på knappen för att den ska starta igen. 800an jag hade förut var speciellt kinkig på att få i backen på efter ja hade monterat pipa å bestyckat om.