Porta.

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Hallå.
Då jag hade upp cylingern såg jag att hålet i grenröret ( om man nu kalla det så) var mindre än hålet i cylindern.
Det är väl riskfritt att ta hålet i grenröret till samma dimension i cyl och grenrör, eller kan jag förstöra nått.
Vad får man för symtom om man har för stor avgasport?
Mvh
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Hålet i grenröret skulle väl gå att ta upp någorlunda problemfritt. Cylindern skulle jag inte ta i med tång ens om någon okunnig (t.ex. jag) portat den.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
tror nog tillverkaren har det "uträknat" på ditt grenrör redan för rätt motstånd =)
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
ja du kan ha rätt, men samtidigt resonerar man så fanns ju aldrig behov av blueprinting, porta, pipor mm.
Jag ser ju att du själv har reed spacers, pipor och variatorkit, räkande inte yamaha ut det rätt så kanske inte lynx visste bättre heller ;) :beer:
Sedan har jag ju en borrad och lite portad motor.
Mvh Andre
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
ja du kan ha rätt, men samtidigt resonerar man så fanns ju aldrig behov av blueprinting, porta, pipor mm.
Jag ser ju att du själv har reed spacers, pipor och variatorkit, räkande inte yamaha ut det rätt så kanske inte lynx visste bättre heller ;) :beer:
Sedan har jag ju en borrad och lite portad motor.
Mvh Andre
jo men nu har juh jag då "eftermarknads trim" på skoter o jag antog du skulle "fila" upp ditt originalsystem vilket jag inte tror kommer resultera med nå positivt resultat då hela din pipa är avstämd till det sk "lilla" hålet :p
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Runda av ingången i grenröret så du inte har nån skarp kant utan en mjuk övergång till den större porten. Den är inte lite utan ganska mycke portad om ja inte kommer ihåg fel dessutom.