SLP pipa prox2 800??

PrOx2

Aktiv medlem
26 jun 2008
78
0
6
Luleå
Funderar på att köpa slp pipa och slutburk till skotern min nu undrar jag om man måste skaffa grenröret också och vad för bestyckning som är lämplig ?? (vet att de är skillnader på temp höjd o dyl men tänkte bara så jag vet på ett ungefär vart man ska börja) :hmmmm:

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
originalgrenrör PASSAR INTE! har själv båda så jag vet.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
slp gren är mkt längre (läs märkbart längre) den passar helt enkelt inte, men är det min gamla svetsade pipa jag sålde upp till kiruna du funderar på så kan du ju lika gärna kapa till den så den passar på org grenröret! det skulle jag jort! såg att den låg på blocket !

PrOx2

Aktiv medlem
26 jun 2008
78
0
6
Luleå
slp gren är mkt längre (läs märkbart längre) den passar helt enkelt inte, men är det min gamla svetsade pipa jag sålde upp till kiruna du funderar på så kan du ju lika gärna kapa till den så den passar på org grenröret! det skulle jag jort! såg att den låg på blocket !

ok vet någon vart man kan få tag på slp y rör?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Om man köper en ny SLP-pipa följer grenröret med, så köper man en begad så ska ju grenröret följa med även där.....

Förmodligen är det så att det dessutom är grenröret som står för den största förbättringen vid montering av slp-rör så att bara montera en pipa är nog rätt meningslöst.....