Du exc vad ska man ändra till förfjäder i sekundären om man vill att den ska gå ut mera remmen på primären?
Jag vet inte riktigt.. jag kör med original och jag har bara hört folk som har satt lite hårdare fjäder i sek för att få bättre backshift. Men om du vill att den ska växla ut mer på prim bör du ha mjukare fjäder eller rakare helix i sek, men det tror jag inte är det rätta. Testa med ett tusch sträck som nestander skrev.Testade på en g-type och fick den aldrig att nöta bort tuschen sista cm på prim. Men det är nog ok så.
Så länge du ligger hyfsat nära i max vpm bör allt vara ok, ju högre siffra du ställer ramperna i prim desto svårare blir det att växla ut fullt, försök att nå max vpm utan att ha ramperna i läge 5 el 6. Beror oxå lite på vad du har för ramper.
Se också till att inte remmen är FÖR spännd för då räcker den helt enkelt inte till för att växla fullt.(Men då ska den dra mycket redan på tomgång)