Puder, Lössnöskydd på huven

Pickadoll

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Norsjö
Hey! Jag har en Arctic Cat Crossfire 8 2009:a som tar in mkt snö under huven när jag kör i pudersnö. Någon som vet om man kan sätta något slags "nät" för gallrena som sitter längst fram på huven eller kan skotern då få något annat problem som tex. att den börjar gå varm eller dyligt :confused:
Om någon har några ideér, dela med er :).

Den börjar alltid gå kasst efter att jag kört i lössnö och låtit den stå och kallna i ca2 tim. Precis som att det har läkt in snö överallt där det inte ska göra det. Skiftnyckeln och texten "ECU" börjar blinka på panelen. Men börjar gå skitbra igen efter att den börjar få upp värmen igen.
Tack!
 

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
jag brukar tejpa igen på min rev när jag kör i mkt puder... ingen bra när det kommer in snö på variator liksom eller luftfiltrerna...

men på din x fire vet jag inte riktigt.. om det är bra..
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Det är precis vad jag ägnat den här dagen åt! Att fixa huvgaller :)

For på jula och köpte lämpligt nät (blev ett väldigt finmaskigt) och sedan klippte jag bara ut lämpliga bitar och limmade fast dom. Hoppas det funkar, för det öser verkligen in snö i motorrummet annars;)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det är precis vad jag ägnat den här dagen åt! Att fixa huvgaller :)

For på jula och köpte lämpligt nät (blev ett väldigt finmaskigt) och sedan klippte jag bara ut lämpliga bitar och limmade fast dom. Hoppas det funkar, för det öser verkligen in snö i motorrummet annars;)
Exakt så ska jag göra på min F6a. Fast jag måste bara få tag i nå galler. Är lite svårt att hitta i Kalix.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Exakt så ska jag göra på min F6a. Fast jag måste bara få tag i nå galler. Är lite svårt att hitta i Kalix.
Finns garanterat hos din lokala byggvaruhandlare eller i tex Coops bygghörna. Kallas "myggnät". :rolleyes: