Puder, lössnöskydd på huven?!

Pickadoll

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Norsjö
Hey! Jag har en Arctic Cat Crossfire 8 2009:a som tar in mkt snö under huven när jag kör i pudersnö. Någon som vet om man kan sätta något slags "nät" för gallrena som sitter längst fram på huven eller kan skotern då få något annat problem som tex. att den börjar gå varm eller dyligt :confused:
Om någon har några ideér, dela med er :).

Den börjar alltid gå kasst efter att jag kört i lössnö och låtit den stå och kallna i ca2 tim. Precis som att det har läkt in snö överallt där det inte ska göra det. Skiftnyckeln och texten "ECU" börjar blinka på panelen. Men börjar gå skitbra igen efter att den börjar få upp värmen igen.
Tack!
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
hur kommer det sig att det kommer in snö för dig? min hade då snögaller original och jag har då aldrig haft samma problem.
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
När jag funderade högt över hur man skulle få tag på lämpligt tygnät att montera över befintliga galler så gav svärmor ett förslag, nylon strumpor borde väl fungera?
 

Pickadoll

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Norsjö
hur kommer det sig att det kommer in snö för dig? min hade då snögaller original och jag har då aldrig haft samma problem.
Jag har också snögaller. Samma som du. Gallret är ju inte precis tätt.
När man plogar sig fram i djupsnön eller burkar så blir det som en traktorskopa ungefär, man pressar in snön genom gallret.
Tejpade igen gallrena igår med silvertejp och det verkar funka bättre. Fick inget felmeddelande efter att jag va och körde heller. Det var nog all puder som gjorde att jag fick det tidigare. Såg i ArcticKatalogen att man kunde köpa ett nät som tog in luft men inte snö, som passar på Crossfire/M.
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Jag har också snögaller. Samma som du. Gallret är ju inte precis tätt.
När man plogar sig fram i djupsnön eller burkar så blir det som en traktorskopa ungefär, man pressar in snön genom gallret.
Tejpade igen gallrena igår med silvertejp och det verkar funka bättre. Fick inget felmeddelande efter att jag va och körde heller. Det var nog all puder som gjorde att jag fick det tidigare. Såg i ArcticKatalogen att man kunde köpa ett nät som tog in luft men inte snö, som passar på Crossfire/M.
jaja okej.. ska ut imorn så då får jag se hur det går i all nysnö.