oljeförbrukning rev 800 -03

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
Någon som har erfarenhet av oljeförbrukningen på rev 800.an -03

Börjar bli jävligt less på att den drar olja mer än vad jag dricker öl & då är det inte bra,öl kassan börjar ta slut:rock:....

på 1 liter kanske jag kommer 10 mil, hur normalt är de egentligen ?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall

Börjar bli jävligt less på att den drar olja mer än vad jag dricker öl & då är det inte bra,öl kassan börjar ta slut:rock:....

En 2-t ska väl ha 1,7 - 2,5% blandning men man brukar säga att 2% är optimalt. Så de är bara att räkna ut hur mycket soppa den tar också.
:ciao:

D

Draken

Min nya polaris tar över 4% olja,det är inte så jäkla kul det heller.

Men åf vägrar justera :mad:

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
Vad säger instruktionsboken att den får dra då, hur långt har du kört?

Om det är så att den drar mer än vad som står i instruktionsboken så har du rätt att reklamera, såvida du har garantin kvar.

D

Draken

Den har gått en bit över 100mil och det är garanti hela 2009.

När jag lämnade in den på service sa dom "oj ja det är ju dubbelt så mycket som den ska dra",och när jag hämtade den från service sa dom: "nä vi vill inte röra justeringen vid oljepumpen" :evil:

Dessutom påstod dom att dom aldrig hört talas om problemet på någon modell,men jag har pratat med flera som haft samma problem och en del har tom justerats på denna firma :stupid:

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
Den har gått en bit över 100mil och det är garanti hela 2009.

När jag lämnade in den på service sa dom "oj ja det är ju dubbelt så mycket som den ska dra",och när jag hämtade den från service sa dom: "nä vi vill inte röra justeringen vid oljepumpen" :evil:

Dessutom påstod dom att dom aldrig hört talas om problemet på någon modell,men jag har pratat med flera som haft samma problem och en del har tom justerats på denna firma :stupid:

ring till arn o prata med en konsumentombudsman, då får dom nog tummen ur på verkstaden.

http://www.arn.se/anmalan/narkanmananmala/

http://www.konsumentvagledare.konsumentverket.se/

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se

testa ställa in oljepumpen ?

Det finns markeringar på pumpen hur den ska stå på full gas/tomgång.

(har snott bilden här på forumet) :D