powder pro, crossfire.

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
någon som har bytt till slp powder pro på sin crossfire? och vad blev skillnaden isf.

Hålloj

Välkänd medlem
21 okt 2008
142
0
6
Bonäs bränna
jag har inte gjort det.. men jag kan tänka mig att det blir en stor skillnad i styrningen.. Styr mycket bättre!
Men jag kan tänka mig att den blir unset tyngre att "bryta ikull" då de är något bredare än orginal.. men det är bara mina spekulationer..

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
jag har de på min cf8 -09 den största skillnaden är ju fästet i kurvorna mot tidigare nu svänger skotern dit skidorna pekar :) är en grym skillnad mot original, men i djupsnö är det inte så himmla stor skillnad mot original när det gäller burkning pga att dom är lite kortare, men du får bort det mesta att det går rakt fram då man svänger, är då nöjd med mina, var värt varenda krona

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
jag har de på min cf8 -09 den största skillnaden är ju fästet i kurvorna mot tidigare nu svänger skotern dit skidorna pekar :) är en grym skillnad mot original, men i djupsnö är det inte så himmla stor skillnad mot original när det gäller burkning pga att dom är lite kortare, men du får bort det mesta att det går rakt fram då man svänger, är då nöjd med mina, var värt varenda krona
ok! låter bra, va just det problemet som ja vill ha en lösning på.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
har iofs ingen crossfire, men en M iallafall. Har kört 140 mil med mina powder pros nu, och dom styr många gånger bättre än orginal både i pudret och på led. Orginalskidan är skit.

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Har kört SLP PP på mina 2 senaste skotrar Originalskidorna är oanvända.
Visst kostar dom en del, men som många säger värt vartenda öre.