startproblem 500 -01

blackwidow

Ny medlem
14 feb 2009
4
0
1
tja.
har problem med att få igång tantens skoter när den är kall.
(RMK 500 -01)
står den inne i värmen smäller den igång på första draget utan choke. går sen hur fint som helst.
står den ute startar den upp efter ca 5 drag med choke för att sedan bli STENDÖD! helt omöjlig att få igång sen..
jag har testat efter alla konstens regler med och utan choke, det enda resultatet jag får är att den blir sur.
har testat massa olika nya stift, ingen skillnad.
Den har gnista, de är inte gammal sås, den har inte frusit och den är inte komp lös.
det enda jag kan tänka mig är att de är nå tjall med pumpen, men då ska den väl va lika även om den stått inne??! och är det förgasarna ska den ju gå dåligt när den väl startar..??

tacksam för svar

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Du kanske har för mycket choke så den hinner sura ner sig ordentligt innan du hinner slå av den.....

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
om den blir sur när du försöker dra igång den så stäng av choken och håll full gas medans du drar. men bind inte fast gasen med nått. utan be tanten din hålla full gas medans du dra.

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
om den blir sur när du försöker dra igång den så stäng av choken och håll full gas medans du drar. men bind inte fast gasen med nått. utan be tanten din hålla full gas medans du dra.
Det är en 500 :rolleyes: Sånna sliter man ju igång med lillfingret!

blackwidow

Ny medlem
14 feb 2009
4
0
1
sämre svar får man då leta efter. vet ni inte vad ni snackar om kan ni väl lika gärna ge fan..

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
sämre svar får man då leta efter. vet ni inte vad ni snackar om kan ni väl lika gärna ge fan..
ha, det har du rätt i. Du skrev att du provat dra igång den enligt konstens alla regler och du får 3 poster som förstör tråden om hur du ska choka o dra igång skotern.

Fast nu blev jag väll en sån också som postar utan att ha egentligen nått att komma med. Ursäkta hejs