Bestämde mig idag kl 12.00 för att byta in min fina renegade 800-05 mot en renegade 1200 4-tec. Fick ett bra inbytespris av handlaren igår. En timme senare när jag är på väg hem efter dagens tur så händer det som inte får hända. Det smäller till och skotern stannar. Jag känner på startsnöret och det är stumt. Under skotern ser jag hur det droppar glykol...
Har skruvat isär allt ikväll. Facit:
Ett gigantiskt hål i blocket, en vevstake som krökts ordentligt och sedan gått av. En kolv som totalt saknar underdel, en sprucken cylinder och en krokig vev.
Det enda som finns kvar som går att använda av bottendelen är en cylinder, kanske en kolv och toppen.
Vad säger man? Just nu är jag bara matt och less... Nån som vill köpa en rasad renegade billigt?...
Har skruvat isär allt ikväll. Facit:
Ett gigantiskt hål i blocket, en vevstake som krökts ordentligt och sedan gått av. En kolv som totalt saknar underdel, en sprucken cylinder och en krokig vev.
Det enda som finns kvar som går att använda av bottendelen är en cylinder, kanske en kolv och toppen.
Vad säger man? Just nu är jag bara matt och less... Nån som vill köpa en rasad renegade billigt?...