Lutar åt fel håll

Four_stroke

Medlem
25 okt 2007
40
0
1
Ö-vik
Har en -06 warrior med rx1 smala skidor, fråga inte varför.
Vet ej om det spelar någon roll, men vis kurvtagning i lössnö så lutar skotern åt fel håll. Den viker ner på ytterkurvan. Vad kan vara fel?
Tar man i för fullt så orkar man knappt bryta över den rätt.

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Hur har du ställt stagen för skidtrycket? Skulle jag vara dig skulle jag köpa Rx1 MM medar. Billiga och fungerar riktigt bra har ett par på min sxr.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.274
82
48
Övik
Sitter krängningshämmaren kvar? Annars är det ju i överlag "svårare" att svänga någorlunda vettigt i lössnö utan att burka..

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Har en -06 warrior med rx1 smala skidor, fråga inte varför.
Vet ej om det spelar någon roll, men vis kurvtagning i lössnö så lutar skotern åt fel håll. Den viker ner på ytterkurvan. Vad kan vara fel?
Tar man i för fullt så orkar man knappt bryta över den rätt.
Vid lös snökörning brukar man ju svänga åt "fel" håll ds.burkning samma sak när man kör på vatten man styr med att luta skotern och svänga åt fel håll. Kör man på isen med ca 20cm snö så borde den inte luta åt fel håll själv har jag alldeles för dålig kunnande. Hur har du reglagestång i boggien, den kan säkert påverka lössnökörningen

Ola

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det säger ju sig självt att den kommer vilja trycka ner ytterskidan genom snön.

Du får väll se till att ge gas när du svänger så trycks de inte ner lika långt.

Four_stroke

Medlem
25 okt 2007
40
0
1
Ö-vik
jag har haft en warrior -04, venture rs -06 samt inte att glömma yeti -05.
och ingen av dessa upplevde jag samma sak med, inte lika mycket i alla fall.
nu var det första turen i helgen och det var mycket lössnö, men jag tyckte ändå att den upplevdes konstig. det gjorde även kompisar som provade den.
men rakt fram var den underbar...:rock: