El problem Lynx 550 08

hampus_

Medlem
6 maj 2008
14
0
1
skellefteå
Tjenare :)
min lynx 550 08 el har börjat strula, olje lampan, värme och hel lys lyser hela tiden, lyset funkar inte heller varken på hel eller halv,
Någon som tror sig veta vad som kan ha hänt?

Tacksam för svar hampus

D

Draken

En -08 är det ju garanti på,så du behöver nog inte fundera så mycket vad felet är.

Lämna till åf.

prozac

Välkänd medlem
16 jan 2009
108
0
16
Huddinge
Låter som jordfel. Oftast när det är många konstiga saker som händer såsom det du beskriver så är det jorden som spökar

Isaak

Aktiv medlem
24 feb 2008
52
0
1
Hampus, blir det här tredje gången du ska lämna in den på E-son den här säsongen? Den håller ju inte ihop...men det är bara fara in igen med "Stina" som hon så vackert kallas :rolleyes:

Last edited:

SIE_

Medlem
31 jan 2009
30
0
1
Skellefteå
Stina klarar inte av när de blir -grader som vi såg när vi pimplade :aetsch:
Har du ställt in den i varmgarage för de kan vara så att den har fått en köld knäpp typ.
Du har ju garanti kvar så de är bara att ta den till e-son och be dom fixa den igen :rolleyes:

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Skulle tro att SIE_ har rätt här efter som de har varigt -32grader på kvällarna här hemma har jag hört om den så kallade "Stina" har stått ute några dagar vill säga

SIE_

Medlem
31 jan 2009
30
0
1
Skellefteå
Tycker också att han ska lämna in den på E-son men dom lär ju ta ca 1vecka på sig att lokalisera och reparera felet.
Så de blir nog inge körning denna helg till klutmarks crossbana.

Har du kollat Volt regulatorn? eller så är de någon typ av jord fel skulle ja tro ifall

Rillan du borde ju veta att även när jag har fel så har jag rätt;)

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Tycker också att han ska lämna in den på E-son men dom lär ju ta ca 1vecka på sig att lokalisera och reparera felet.
Så de blir nog inge körning denna helg till klutmarks crossbana.

Har du kollat Volt regulatorn? eller så är de någon typ av jord fel skulle ja tro ifall

Rillan du borde ju veta att även när jag har fel så har jag rätt;)

Hahah, kan vara voltregulatorn. kolla den!

SIE_

Medlem
31 jan 2009
30
0
1
Skellefteå
Någon som vet vars voltregulatorn sitter på denna skoter? och vad en sån kostar?
Under lyset,brukar lukta bränt just när voltregulatorn håller på att ge upp men de är ju bara att lämna in den för de är deras problem att fixa den när du har garanti