Nån som vet om dom här passar?

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
funderar på att sätta switchback 08:ans styrspindlar på en 06:a switchback? nån som vet om dom passar rakt på utan att byta A armarna?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Jag har köpt ihop ett par gamla fusion A-armar att ha som reserv till Assaulten och dom passar då dit sålänge jag inte kommer på att jag ska montera den nya kränghämmaren.
 
Last edited:

CrazyParent

Medlem
20 feb 2008
12
0
1
Gällivare
Jag har bytt till -09 ans styrspindlar på min -06 Switchback FST och det passade rakt av utan att göra något annat. Och det blev en dj...a skillnad.:D
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Okej då blir det att kolla med skrotarna om det finns några billigt:)

Tror att den kommer att bli mera lättstyrd, då dom nyare har en brantare vinkel på spindeln.. rätta mig om jag har fel:hmmmm2:
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Nån som har några tips på var man kan få tag på dom nya spindlarna?
Verkar som att det inte har blivit skrotade några 08or.
Såg att slp hade spindlar. någon som har köpt dom?
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Ringde arne på motorhuset. dom skulle ha ca 3500+moms för slp hrp spindlarna. SURT mycke pengar. men orginal kosta 08ans 2800 st. inget alternativ det heller.
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Nu har jag tagit en rövare och köpt ett par spindlar till yamaha phazer 08 begagnade från skroten. borde gå och få dom att passa. återkommer med bilder på bygget:) Det är att fixa styrningen eller gå till gymmet som gäller om man ska orka en hel dag på skotern;)