För varm slutburk Dragon 800 SP -09 ??

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
det ska inte vara något problem att få ut på garantin, polaris scandinavia är hur bra som hällst när det gäller reklamationer, men sen är det ju mycket upp till verkstan som man har att göra med, det är ju först och främst mekanikern på verkstan som ska göra en bedömmning....
Jag har jobbat med flera andra fabrikat och polaris är absolut den bästa att ha och göra med, men som sakt det är ju först upp till meken...

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Du har ju en SNÖskoter så jag tycker då att den ska tåla att köra i snö utan att den gå varm med ett snötäcke på huven, fick då min buk bytt på garanti utan tvekan.

Jo precis, tycker jag oxå. Har ju inte köpt den för att puttra omkring på plogade byavägar :stupid:

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
det ska inte vara något problem att få ut på garantin, polaris scandinavia är hur bra som hällst när det gäller reklamationer, men sen är det ju mycket upp till verkstan som man har att göra med, det är ju först och främst mekanikern på verkstan som ska göra en bedömmning....
Jag har jobbat med flera andra fabrikat och polaris är absolut den bästa att ha och göra med, men som sakt det är ju först upp till meken...

Jo precis, firman jag köpt den hos har faktiskt varit väldigt bra att ha å göra me hittills iaf.. men får se på måndag när jag lämnar in den va dom har att säga.. :hmmmm2:

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
De konstiga är att jag tidigare kört ospårat i fyra mil med snö upp till rutan, klättrat uppför branta bergssluttningar, kört fast x antal gånger å plågat den i timmar utan att den gått varm en enda gång.. Plasten smälte vid långkörning på led, visserligen ganska hård körning men ändå, den har ju inte haft detta problem tidigare och jag har ju ändå hunnit köra drygt 130 mil...

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Sicka gärna i en bild så man får se hur det ser ut.
Har en -09 800 switchback vill ju inte ha samma problem!!!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ja, skulle vara intressant med några bilder från er alla som drabbats.

mamme

Aktiv medlem
6 okt 2008
60
0
6
hade samma problem på min -06, fick ny plast på garantin, å så bytte jag till en mbrp slutburk

inte nå problem efter de

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Sicka gärna i en bild så man får se hur det ser ut.
Har en -09 800 switchback vill ju inte ha samma problem!!!

Har tyvärr ingen bild men kan meddela att problemet nu är löst. Hade in den på service å garantirep förra veckan, dom har bytt plastkåpan som starthandtaget sitter i (alltså den som går runt tanken) samt klätt den nya plasten med värmedämpande folie. TPS/knacksensor är kontrollerade å dom var ok. Så vad felet berodde på har jag ingen aning om.
Har nu kört ca 20 mil till å den verkar då hålla nu iaf.

Konstigt nog så ska de tydligen sitta värmefolie original innanför plasten, kollade på min polares dragon 600 sp -09 och på den satt de samma folie som jag nu har fått till min... Kanske en miss vid monteringen av min maskin ??

lantz81

Aktiv medlem
18 feb 2009
60
0
6
Storuman
Hörde med min ÅF som sa att innan den sistra uppdateringen kom på 800 så kunde motorstyrningen spruta in en väldigt stor mängd bränsle om den varvade "lite" över 8100tror ja han sa. vilket kunde bidra till stifthaveri men kanske även oförbränd bränsle. Har ingen stor koll på det men låter ju troligt.
Vad tror ni om det?? Har själv sb 800 -09 o har reagerat på den höga tempen. ska lämna in den på 1:a service snart o få den uppdaterad så ja återkommer efter det..