Bajs!
Blir så sne.
Sitter och klurar på att skaffa en skoter till.
Har en långlynx smalbandare, B 38cm, L 396cm, H2,5cm.
Tar sig fantastiskt bra i snön, går hur fint som helst...men jag känner att jag måste få prova nå mer.
800cc då blir det ju lite mera sprutt än 600cc, men då hör/läser man om hur många som havererar sina 800cc motorer jämfört med 600cc...?
Sen mattan.....jag kan inte bestämma mig...38-44 mm kam känns som ett måste. Inte högre, för då blir det för känsligt i kyla samt på led. Å inte nå lägre än 38...jag har 25mm nu och tycker det spinner för lätt..
Tycker att det ser helskönt ut med dessa Moutain maskiner som har 4 meters mattor....men insett att här vid kusten/skogslandet (Boden) finns det inte den typen av snö för att kunna använda den vettigt. Väldigt sällan iallafall..
Vill också kunna burka skönt i den snö som finns, å då blir nog en lite kortare matta bättre. Är lite inne på 365cm mattlängd fast känner mig villrådig. SkiDoo har 345cm mattor med 41cm bredd, är det samma effekt/bärighet som en 365cm å 38cm?
En 345cm matta är ju ganska skoj att lägga omkull i snön..
Kollat på olika maskiner som kunde passa mina önskemål, fast alla verkar ha nå fel...för min smak..
Assault = Tar ju 4-8 liter milen...verkar ju inte riktigt klokt..
RMK 800= Finns ju bara som 155" som kortast..
Summit 146" = Finns ju bara som 600cc med den kortare mattlängden..
XTrim = Hmm, ser ju så trist ut..
AC = Gillar jag inte, vet ej varför
Yamaha = Blir för tungt
Vad är fel på mig?
800cc
365/38/4cm matta
Har jag missat någon modell?:hmmmm2:
Help!
Blir så sne.
Sitter och klurar på att skaffa en skoter till.
Har en långlynx smalbandare, B 38cm, L 396cm, H2,5cm.
Tar sig fantastiskt bra i snön, går hur fint som helst...men jag känner att jag måste få prova nå mer.
800cc då blir det ju lite mera sprutt än 600cc, men då hör/läser man om hur många som havererar sina 800cc motorer jämfört med 600cc...?
Sen mattan.....jag kan inte bestämma mig...38-44 mm kam känns som ett måste. Inte högre, för då blir det för känsligt i kyla samt på led. Å inte nå lägre än 38...jag har 25mm nu och tycker det spinner för lätt..
Tycker att det ser helskönt ut med dessa Moutain maskiner som har 4 meters mattor....men insett att här vid kusten/skogslandet (Boden) finns det inte den typen av snö för att kunna använda den vettigt. Väldigt sällan iallafall..
Vill också kunna burka skönt i den snö som finns, å då blir nog en lite kortare matta bättre. Är lite inne på 365cm mattlängd fast känner mig villrådig. SkiDoo har 345cm mattor med 41cm bredd, är det samma effekt/bärighet som en 365cm å 38cm?
En 345cm matta är ju ganska skoj att lägga omkull i snön..
Kollat på olika maskiner som kunde passa mina önskemål, fast alla verkar ha nå fel...för min smak..
Assault = Tar ju 4-8 liter milen...verkar ju inte riktigt klokt..
RMK 800= Finns ju bara som 155" som kortast..
Summit 146" = Finns ju bara som 600cc med den kortare mattlängden..
XTrim = Hmm, ser ju så trist ut..
AC = Gillar jag inte, vet ej varför
Yamaha = Blir för tungt
Vad är fel på mig?
800cc
365/38/4cm matta
Har jag missat någon modell?:hmmmm2:
Help!