Bra tjejskoter?: Phaser RXT -08

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Hakar på den här tråden lite ang Phazer, går oxå och funderar på en Phazer. Åker en V-max 700 nu och min sambo vill även köra lite och inte bara åka, funderade då på om man skulle komplettera maskinparken med en Phazer, tanken är ju att jag då oxå kommer åka mest på den och att gamla V-maxen får luftas då båda skall ut. Men min fråga är, kommer jag tycka att Phazern är för slö? Ni som äger och har kört en sådan, hur upplever ni den?
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Är det ledkörning du kör ? den är rapp upp till typ 70-80 sen maxar den kring 120 så de är ingen lakeracer, jag kör nästan bar led och för mig är den perfekt,dock rekommenderar jag en 38mm matta. Man kan köra längre svängar på dålig led utan att det blir jobbigt för körställningen är grymt bra!
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Är det ledkörning du kör ? den är rapp upp till typ 70-80 sen maxar den kring 120 så de är ingen lakeracer, jag kör nästan bar led och för mig är den perfekt,dock rekommenderar jag en 38mm matta. Man kan köra längre svängar på dålig led utan att det blir jobbigt för körställningen är grymt bra!
90% ledkörning blir det ju mest eftersom man bor i v-norrland. Har aldrig riktigt fattat tjusningen med att ligga och pressa på en sjö, skulle jag få abstinens på just de så får man väl ta ut v-maxen... så går den bra på led så känns det rätt. Visst en Nytro skulle ju vara optimalt men då måste de ju till en helt annan plånbok...

Men den orkar bra i lite snö vid sidan av leden?
 

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Hakar på den här tråden lite ang Phazer, går oxå och funderar på en Phazer. Åker en V-max 700 nu och min sambo vill även köra lite och inte bara åka, funderade då på om man skulle komplettera maskinparken med en Phazer, tanken är ju att jag då oxå kommer åka mest på den och att gamla V-maxen får luftas då båda skall ut. Men min fråga är, kommer jag tycka att Phazern är för slö? Ni som äger och har kört en sådan, hur upplever ni den?
Jag har kört lite nu med Phazern... jag saknar inte en hästkraft. Den är rapp och stark och smidig upp till 80 som sagt. Över sjön blir man efter. Men... den är så förbaskat underbar i övrigt så det väger upp hur lätt som helst. Den är som om den vore limmad på kroppen, du kan kontrollera den hur lätt som helst. Hoppa, burka, boondocka, droppa, allt är så skönt med Phazern. Och som sagt, jag tror att en 32 eller 38 matta gör bra för den. Har fortfarande original 25mm Ripsaw och den suger fett i djupsnön.

Bor ju också i Matfors.
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Jag har kört lite nu med Phazern... jag saknar inte en hästkraft. Den är rapp och stark och smidig upp till 80 som sagt. Över sjön blir man efter. Men... den är så förbaskat underbar i övrigt så det väger upp hur lätt som helst. Den är som om den vore limmad på kroppen, du kan kontrollera den hur lätt som helst. Hoppa, burka, boondocka, droppa, allt är så skönt med Phazern. Och som sagt, jag tror att en 32 eller 38 matta gör bra för den. Har fortfarande original 25mm Ripsaw och den suger fett i djupsnön.

Bor ju också i Matfors.
Se där! En granne :)

Då låter det som en passande maskin för mig!
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
ja har avverkat 300 mil me min phazer 07a och jag upplever den som en av dem roligaste maskine rjag kört,Ruggigt snabb på led för sina 80 hästar smidig som en kroppstrumpa och lättkörd när man kommit sams med den, visst 07an är lite vek men det är bara att förstärka. Jag har monterat slp pp skidor och 38as matta på den och nu är den opptimal i alla lägen punkt slut.
Tack för mig hej!
 

srx700lt

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
östersund sverige
Sambon åker en Phazer FX -07 och är nöjd, lite kall att åka när det är runt -20 men annars riktigt kul. Ska montera på XTX skidorna på den då jag bytt på min XTX, och sedan byta handskydden och eventuellt ny ruta så blir den nog bättre när det är riktigt kallt. En 38as matta är att rekomendera.....
 

mänpower

Aktiv medlem
7 jan 2008
60
0
6
Kiruna
Phazern är en jä****t rolig för att vara 80hk! När man väl vant sig vid den så är den mycket lättkörd. Bredare skidor är ett måste då den sjunker lite i snön.