Växthuseffekten ?

rogerfågel

Välkänd medlem
5 sept 2008
112
0
6
Hörnefors
Undrar vem som blir hjärntvätta av vem?
Hur kan du neka att det händer? visst klimatet har åkt upp och ner men aldrig så här extremt och snabbt. Koldioxidhalterna ökar och att förneka att vi inte gör detta är idioti. istiden uppstog under lång tid under cykel. hur lång tid har vi börjat fått dåliga vintrar förutom denna? är på ca 10 år väl?

Ja det är ju sant, men att säga att ökningen av temperaturen har ökat pga koldioxiden utan att dom ens har några konkreta bevis är också korkat..
Som dom säger, "bara för att det blir varmare och koldioxiden ökar måste detta ha ett samband.."

D

Draken

Undrar vem som blir hjärntvätta av vem?
Hur kan du neka att det händer? visst klimatet har åkt upp och ner men aldrig så här extremt och snabbt. Koldioxidhalterna ökar och att förneka att vi inte gör detta är idioti. istiden uppstog under lång tid under cykel. hur lång tid har vi börjat fått dåliga vintrar förutom denna? är på ca 10 år väl?
Inte då jag.
Jag har en egen vilja och vet exakt vad jag tror på och vad som verkar rimligt.

Se filmen en gång till,och denna gång så lyssnar du på vad som sägs och titta inte bara på bilderna som ett barn framför björnes magasin.
Måntro vem det är som myglar och far fram med lögner.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ja det är ju sant, men att säga att ökningen av temperaturen har ökat pga koldioxiden utan att dom ens har några konkreta bevis är också korkat..
Som dom säger, "bara för att det blir varmare och koldioxiden ökar måste detta ha ett samband.."
Jorden blir som ett växthus iochmed att värmen som strömmar in studsar ut mot rymden. Men när värmen är på väg ut till rymden igen så studsar den än en gång. Det ska den inte göra. Summan av kardemumman blir att det blir en växthuseffekt av koldioxid och utsläpp. Energin stannar på jorden istället för att studsa ut i rymden och vi får ett varmare klimat. Låter det korkat?
Om man får tro det du säger så spelar det ingen roll för inget påverkas?