Nytt "Burk" problem XTC 700

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Ett nytt fenomen har inträffat när man är ute å leker i djupsnön.
Oavsätt håll man burkar åt, så efter en lång burkning så börjar skotern missa å gå illa, rättar till sig när man kör "normalt" några meter.
Så antar att det inte är ett avgasproblem. som de vanliga "burk" problemet är.

Tror det beror på bränslebrist. Så de skulle nog gå att lösa om man kör med mera soppa i tanken.
Tanken är att göra en mellan tank, mellan tanken å soppa pumpen som rymmer nån deciliter.

Nån som har några andra lösningar?

Last edited:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Kör du med reedspacers? ifall du inte gör det är det en varm rekomendation.
hade exakt samma problem i polarns SXR700 ville börja hosta å fluxa efter ett tags puderpump men så fort man lugnade ner sig gick den perfekt igen. Vi provade montera reedspacers och vips var problemet löst.

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
har en polare som har likadant fel fast på en xtc 600 97- och vi har inte hittat problemet än! :/

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Du har bra kompa i skotern? :rolleyes:

Bara en tanke, då vid mindre soppa krävs större sug. Sug regleras av övertryck.

Annars funkar din idé med sekundär tank ypperligt!
Jag kommer nog göra något liknande när jag börjar bygga min för o eliminera att den får förlite soppa.

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
jorå, redigt med komp i den. Hängde mätarn på´n i torsdags kväll å kolla. jämnt å fin på alla tre tack å lov.

Kommer nog måsta bli en liten catchtank mellan tanken å pumpen, borde räcka med ett grovt rör typ 42mm cu. Plugga ändarna på röret och sätta slang anslutningar på de.