korta boggie på en M5a?

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
hejsan jag har en m5a som mattan e slut på. och en ny skulle kosta 11000kr!!! så nu funderar jag om de går o korta boggien så man får på en matta som är 345? någon som gjort detta ingrepp? eller är jag helt ute o cyklar? =)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Varför inte hitta en bättre beg matta istället?
11 000 betalar man inte för en matta helt enkelt, och kortar du skotern blir den ju likvärdig med en crossfire fram till -08 istället.

AeGZoR

Medlem
4 apr 2006
38
0
1
Umeå
Det går att montera en 365 matta om man gör om spänninge lite så man kan justera bak vändhjulen lite längre. Har gjort så då jag monterade en sån boggie på en mountaincat

B

Biosteel

Varför inte hitta en bättre beg matta istället?
11 000 betalar man inte för en matta helt enkelt, och kortar du skotern blir den ju likvärdig med en crossfire fram till -08 istället.

ha för mig att den förra ÅF i strömsund förklarade för mig att det va en speciell delning längd lr nått kommer inte ihåg så noga nu men iaf som gjorde så att man måste ha originalmattan.. verifiera eller dementera ?:ciao:

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
tror arctic har 3" delning men går ju att byta drivhjulen med, är ändå billigare än en ny original matta

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
ha för mig att den förra ÅF i strömsund förklarade för mig att det va en speciell delning längd lr nått kommer inte ihåg så noga nu men iaf som gjorde så att man måste ha originalmattan.. verifiera eller dementera ?:ciao:
Låter mycket möjligt på just de modellerna iallafall. I övrigt avhjälpt med drivhjulsbyte.