Jag kom aldrig över någon RX-1 för rimlig penning. De kliar hyffsat i fingrarna när man har 1½ meter snö runt knuten men är utan skoter. Sen kom jag över en M7a för en slant jag kan betala.Vad hände med RX-1 Mountain du skulle köpa?
Kolla efter sprickor i boggiskenorna och under dynan.
i övrigt så är det ju sprickor i boggiehjul/ dylikt. kolla runt avp portarna så de inte läcker nån olja. pakningen där på min for 2 gånger. i övrigt är det en maskin som rockar arslet av det mest i snön
Tack för alla tips! Får väl se om man blir en stolt M7 ägare!Kolla på infästningen till A-armarna om det finns sprickor där oxå. Du kan ju kolla A-armarna efter sprickor i fogar. Kolla även så dom är raka å fina.
Men i övringt så är de väl skicket du ska kolla på. Kolla servisboken så ser du hur ofta den har varit inne.
Tack för alla tips! Får väl se om man blir en stolt M7 ägare!
Mvh
Tjena!
Ja jag kanske ska ta och berätta att de vart en Arctic cat M7 -05 och passa på att tacka för alla tips jag fick! :beer:
Kan även kläma in att jag är riktigt nöjd med maskinen.
Mvh: Metsotisse :ciao:
Ja de har blivit en del skogs branter och kraftledskörning och än så länge kan jag inte säga annat en ruggigt grym!! :argh: :beer:låter riktigt kanon hur upplevs maskinen i pudersnö uppför osv ?
skönt att vi håller på samma åsikt då :rock:Ja de har blivit en del skogs branter och kraftledskörning och än så länge kan jag inte säga annat en ruggigt grym!! :argh: :beer:
jag har funderat lite på en m7a, jag gillar backar å pudersnö vilket är det mesta jag kör på. jag kör led till stället ja ska leka på sen bara håll stumt ! men varför jag tvekar på m7an är soppa förbrukningen och ledegenskaperna. lite fakta om de ? hur är den jämfört med min f7a (2003)