Variatorerna på Nytron?!

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Satte dit en Gul-Silver-Gul på min Mtx08 och är väldigt nöjd med den nu kan man smyga i gång samt krypköra mycket bättre, behöver ej lossa centrumbulten på variatorn, bara dom 6 mindre och kränga av yttre delen, var lite försiktig med bussningen, när du skruvar tillbaka den så dra lite på alla bultar så att den går på rakt in.
Vet du vad det är för start tryck/ slut tryck på den fjädern?

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Blev lite nyfiken på det du skrev. Du har beställt ett variatorkit från USA. Vad är orsaken till detta?
Har varken tid eller kunskap för att få ut max ur variatorerna själv. Därför valde jag att köpa ett färdigt kit. Kitet är uppsatt efter körsätt, förarvikt och vilka modifikationer som är gjorda på maskinen.
Har hunnit testa lite nu och är helnöjd. Remsliret är borta, skotern är rappare och den går ypperligt att köra sakta med utan att det blir ryckigt.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
behöver ej lossa centrumbulten på variatorn, bara dom 6 mindre och kränga av yttre delen, var lite försiktig med bussningen, när du skruvar tillbaka den så dra lite på alla bultar så att den går på rakt in.
På min så gick inte locket att få av utan att lossa bulten, kanske om jag hade använt våld, men då hade bussningen i locket blivit förstörd.