Jo det tänkte jag med men i instruktionen för Digatron mätaren står det att man ska kolla med pip tillverkaren.Jo, har läst på lite nu.
Montera givarna 8-12 cm från kolvkant, det är inte SÅ noga, så länge man kollar in stiften från början-så man får en referens.
Annars brukar tillverkaren av givaren ha rek. om vart dom ska sitta..
En EGT-mätare ger ändå bara en fingervisning om hur stiften ser ut.Jo det tänkte jag med men i instruktionen för Digatron mätaren står det att man ska kolla med pip tillverkaren.
Och det jag skulle vilja komma ifrån är att kolla stiften eftersom på RE:n är det så mycket luftburksbitar att plocka
bort innan man kommer in till stiften.
Om jag monterar de 4" 10cm från kolven så har jag inte passerat konan på cylinder muffen , det tightaste jag kan montera dem om de ska sitta i pipan och inte muffen mot cyl, är 12cm . Så jag tror att jag kör på 8" från kolven. Ska oxå googla och se vad jag hittar.En EGT-mätare ger ändå bara en fingervisning om hur stiften ser ut.
Kan mycket väl minnas fel, men jag tror att Digatron skickade med ett separat papper till min mätare där det stod 8" från kolven.
Rent generellt säger många jänkare 2" från avgasfläns, eller 4" från kolv.
I princip samma avstånd, hursom.
Kan tänka mig att det är lite olika beroende på tillverkare av piporna. Men sätter man dem närmare bör mätaren visa hetare och man är iaf. safe.The exhaust temperature gauge is powered by a thermocoupling probe mounted in the exhaust pipe.
1 pipe per cylinder (1 Probe per cylinder) - Mount probe 10" - 12" from piston.
Saxat från AAEN hemsida. Låter lite orimligt men..
Som jag förstått så är det inte helt orimligt om man kör med en pipa/cylinder1 pipe per cylinder (1 Probe per cylinder) - Mount probe 10" - 12" from piston.
Saxat från AAEN hemsida. Låter lite orimligt men..
Jag förstår hur du menarJag föredrar att titta var jag kör istället för EGT värdena, så undviker man gammeltallen bäst,