Grand touring -95 elproblem?

skidoo.

Medlem
4 mar 2009
8
0
1
Hej!
Har en skidoo grand touring 95:a.
Och lyset har blinkat ganska mycket när man kör lite saktare, och nu har all el lagt av till och från. Men det verkar som att när skotern blir varm så kommer elen igång, och innan elen la av helt så lyste inte lyset lika starkt som det brukade men vickade man lite på nyckeln så blev det starkare.
Vet någon vad som är fel?

Tacksam vid svar!

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Kan mycket möjligt vara i nyckeln som du säger, stoppknappen på styret brukar oxå spöka men då vill skoter dö när man kör.

Annars skulle ja kolla upp kablar och se om jag hittar nått brott eller klapp.
Sen skulle ja gå vidare och mäta hur mycket störm som kommer upp till lampan i framlyset, är det för lite/före mycket skulle jag kolla upp voltregulatorn samt statorn/tändplatta..

skidoo.

Medlem
4 mar 2009
8
0
1
Kan mycket möjligt vara i nyckeln som du säger, stoppknappen på styret brukar oxå spöka men då vill skoter dö när man kör.

Annars skulle ja kolla upp kablar och se om jag hittar nått brott eller klapp.
Sen skulle ja gå vidare och mäta hur mycket störm som kommer upp till lampan i framlyset, är det för lite/före mycket skulle jag kolla upp voltregulatorn samt statorn/tändplatta..
Det är all el som lägger av varv/hastighetsmätare, fram/baklyse.
Men det konstiga är att det verkar börja funka så fort den blir varm.
Tror inte att det har med saken att göra men tutan som tjuter när man backar är i lite märklig också tjuter till och från (bara när man backar då). :S

skidoo.

Medlem
4 mar 2009
8
0
1
Ingen som vet att det brukar spöka så här på denna modell?
eller om det bara är att börja leta glapp någonstans..

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
Känner en som hade ett liknade problem dock på en lite nyare skoter, tror de var en -01 lynx, lyset var dåligt lyste mindre än vad de skulle göra, till slut la allt lyse av vet inte om mätarna funkade men tror inte det, men skotern gick bra o starta inga problem o köra men inget lyse, han testa byta voltregulatorn med det blev ingen skillnad, till slut börja han riva upp kabelstammarna och vid kontakten på kablarna ut från motorn var det en kabel som var av, han skarva den så funka allt igen!

så kan ju va något liknade kolla upp kablar...

skidoo.

Medlem
4 mar 2009
8
0
1
Ska kolla om det är där det är nått brott eller liknande.
Annars ingen annan som har haft liknande fel på sin?:hmmmm2: