crossfire 8 09a

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
tja jag har en crossfire 8 09a hämta den i förgår gått kanske 5 mil.
jo det är så här att när jag kommer ut i lös snön i hög far i sen släpper jag gasen i den sjunker ner i snön så låter det som matan tar i nån stans å hela skoter vibrerar precis som kamarna tar i nån stan.

vad kan det bero på? kan dämparna va för mjuka?
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
men det blir när jag släpper gasen i lös snön bara för jag tycker matan ser bra spänd ut men vet aldrig kanske ska hissa upp å kolla.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kan vara mattan som ligger och slår någonstans.
Har varit med om det. Jag brydde mig aldrig, du har garanti så det är åf som får laga det sen.
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
jo jag har tänkt på det jag å men jag kan inte se var. jo jag har ju det ska ringa dom imorgon å höra med dom få se vad det kan va. för det är riktigt störade ljud å så blir det å gå tungt å precis som kammarna på mattan ligger å ganger nån stans
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
mattan tar i plasten på sidorna i bandtunneln, det är jävulskt trångt där eventuellt så tar det i nitarna till plasten
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
måste man bort med plasten där eller är det nitarna som spökar? om man ska ta å kapa bort skiten är det ganska störande ljud
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
nej det är inte is för för det trodde jag först å så jag ställde den i varm garaget övernatten sen va ut å åkte nästa dag å det börja på en gång jag svängde ut i is snön.
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
nej det är inte is för för det trodde jag först å så jag ställde den i varm garaget övernatten sen va ut å åkte nästa dag å det börja på en gång jag svängde ut i is snön.
men sträck mattan människa... :rolleyes:

edit: mattorna på -09 sträcker sig som fan när dom är nya. sträckte min 3 ggr innan den slutade. de innan skotern gått 20 mil.
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
jag har sträkt den nu, ljudet så nu är ljudet borta:) men natar att jag får stäcka den igen nu när du säger det:)
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
jag jag tyckte det å när jag på peka det men dom bad mig om ursäkt å skicka med mig 4 liter olja till:)
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
aa å jag är ju tillsammans med hans tjej syrra så jag fick ju köpa skoter för brutto å så jag kom jävligt billigt undan sen brukar ja va å hjälpa dom i verkstan. tillsommaren tänkte jag turbo conventera min kisse han skulle hjälpa mig ta hem delar från amerika hur skoj som helst med turbo två taktare:D