Yeti V-1300 hjälp!

Falcon80

Medlem
6 dec 2008
6
0
1
Kiruna
Hej, finns det någon som kan hjälpa?!
Har en Yeti 1300 -06:a som ibland vid normal körning börjar pipa. Den tjuter i 1-2 minuter med ett enda långt pip.
Det försvinner om man stänger av skotern och slår på den igen men återkommer efter någon eller några mils körning. Ingen kontroll-lampa lyser så vad kan det vara?
I instruktionsboken står ju ingenting om en enda lång pipande signal??

Mvh A

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
I intruktionsboken från -06 (V-1000) står det att "summern aktiveras vid hög temperatur...om summern ljuder på nytt (efter att den har svalnat antar jag), kontrollera kylvätskenivån" det står inget om någon kontrollampa, utan bara summer. Visserligen är dessa handböcker inget att hänga i granen men det kan kanske vara fråga om hög temp. eller någon givare som spökar.

Falcon80

Medlem
6 dec 2008
6
0
1
Kiruna
Hade den inlämnad på verkstaden och inpluggad i datorn men dom hittade ingenting... ja kanske termostaten som spökar?

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Hade den inlämnad på verkstaden och inpluggad i datorn men dom hittade ingenting... ja kanske termostaten som spökar?
Har inte koll på var i kylsystemet termostat och givare sitter men min tanke som jag borde skrivit ut är att kyltempen "peakar" innan termostaten öppnar och därmed skickar varningssignalen, kan ju också räcka med luftning av kylsystemet.
Det går väl inte att koppla förbi givaren och testa utan att det varnar heller för det registeras väl i OBC:n och varnar.

Tråkigt än så länge med dessa sk datoriserade systemen på snöskotrarna då de ju inte är speciellt avancerade, skulle de vara det skulle ju ÅF:s datorcheck kunna ge besked.