Lynx big pipe -98 svag på låga varv

kimpen17

Medlem
16 mar 2009
10
0
1
Hej. Undrar nu vad det kan vara för fel på min lynx big pipe 670 -98.
När man till exempel kör i djupsnö och smygkör sen när man drar på då orkar den inte utan bara bööööhhhh och så händer det inte så mycket mer.
Ute på leden och om man drar på då funkar den hur bra som helst.
Kan det vara att den får för mycket soppa och att jag bara måste justera till förgasarna?

Mvh Kim

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Kan det vara så att snön packas vid utblåset och avgaserna inte tar sig ut? Testa bocka till en plåtbit och popnita fast framför utblåset om du inte har någon.

kimpen17

Medlem
16 mar 2009
10
0
1
ja det kan det ju vara.. men jag skrev lite dåligt om att den går hur bra som helst på led..
jag tycker inte den är så rapp som andra skotrar i starten.. den är som lite seg i början men sen när man har fått upp varvet då smäller det till

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hur ser din rem ut? en dålig rem gör mer än vad man tror kändes som att jag fick 50hk extra i min SRX när jag köpte ny rem.

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Låter ju nästan som att nån av variatorerna kärvar eller nått åt det hållet.

Gör den så när du stått still och gasar fullt iväg eller är de bara om du t.ex gasat rätt hårt sen släpper du gasen och gasar igen och då segar den?

kimpen17

Medlem
16 mar 2009
10
0
1
Låter ju nästan som att nån av variatorerna kärvar eller nått åt det hållet.

Gör den så när du stått still och gasar fullt iväg eller är de bara om du t.ex gasat rätt hårt sen släpper du gasen och gasar igen och då segar den?
Det är när jag står still och gasar fullt som den segar sen när man får upp varvtalet då går han bra.. kan det vara så simpelt som variatorremmen bara? fast den ser helt ok ut