Mach Z pluddrar

elzza

Ny medlem
14 mar 2009
4
0
1
Hej!
på tomgången går den riktigt och vid fullt gaspådrag men runt 5 tusen varv pluddrar den och går ojämt, typ när man kör efter led, munstycken är bytt på den men vart inge bättre. nån som vet vad som kan vara fel, tacksam för svar:rock: det är en 95a

Ghostman

Medlem
21 mar 2009
12
0
1
Ramvik
nej det blir det inte /skrev via elzza då jag inte hadde nån andvändare förut ;inga avgas knallar och har inte pillrat på nålen:(

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Hej!
på tomgången går den riktigt och vid fullt gaspådrag men runt 5 tusen varv pluddrar den och går ojämt, typ när man kör efter led, munstycken är bytt på den men vart inge bättre. nån som vet vad som kan vara fel, tacksam för svar:rock: det är en 95a
EXAKT samma problem som jag har på min Renegade 600HO. Identiskt beskrivet. Blir dessutom för mig som så att när man sakta ger mer gas för att motverka att den går dåligt vid 5000, och den kommer över 5000 så får man en hästspark när den börjar gå rent och man får släppa av lite.

Ghostman

Medlem
21 mar 2009
12
0
1
Ramvik
nya stift nya tändkablar "misstänker gasarna iaf om inte det är någon tändspole ny cdi ny statorlinning bytt trigger spole:confused:

Ghostman

Medlem
21 mar 2009
12
0
1
Ramvik
EXAKT samma problem som jag har på min Renegade 600HO. Identiskt beskrivet. Blir dessutom för mig som så att när man sakta ger mer gas för att motverka att den går dåligt vid 5000, och den kommer över 5000 så får man en hästspark när den börjar gå rent och man får släppa av lite.

Hur löser man problemet?:(