4-tec Renegade vs Nytro Mtx

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hej! Nån som har erfarenhet av både Renegade 4-tec och Nytro MTX och kan hjälpa mig med för- och nackdelar? Bortse från pris, vill ha teknisk info!

Less på att skruva i gamla as och i Rotax 800... 3:e haveriet i rad i dag...:evil:

Byte på g!

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Har från ganska säkra källor hört att snowmobile kommer med en jämförande artikel mellan XTX och Renegade 1200... Där kan du läsa.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
inte sett nån jämförelse men om man läser enskilda recensioner verkar xtx:en få mer positiv kritik än renegaden.

renegaden är ju något nyare konstruktion men kanske fler barnsjukdomar.
xtx:en verkar mest ha bekymmer med variatorkalibreringen.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Som sagt läs senaste numret, där finns ett jämförande test. Klart läsvärtäveno de inte utser någon vinnare av förklarliga skäl.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nu jä...!
Efter att ha (åter igen) skruvat i REV'en till 02.30 inatt blev jag less.
Köpte en ny Renegade 1200 4-tec idag!

Äntligen! :beer:

(Frun fick nytt köksbord och t.o.m. löfte om nya stolar oxå...) :D

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Välkommen till 4-t kubben då =) Det första du kommer märka är att det inte stinker 2t skit om en efter man har kört, sen kommer du att upptäcka vikten när du kört fast =)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Så jäkla trevligt, lite av en drömskoter! Man blir lite avis :bawling:
Faktiskt lite av min drömskoter också! ;)

Välkommen till 4-t kubben då =) Det första du kommer märka är att det inte stinker 2t skit om en efter man har kört, sen kommer du att upptäcka vikten när du kört fast =)
Tack för det!
Har redan hunnit märka avsaknaden av oljestank, var och hämtade den efter jobbet. Lastade av hemma och körde in i garaget. Och i garaget luktade det... Ingenting! Man är som van att det är Londondimma i garaget efter varje körning... Har iofs kört på Triboron ett par tankar sista tiden i dom andra.