Ett tips är ju att först rengöra förgasarna först innan du börjar joxa med munstycken ,om den stått still med bensin i sig länge.
Skotern ska alltid konserveras eller tömmas på bensin mellan säsongerna pga att bensinen kristaliseras och täpper igen munstyckerna så att dom flödar över och resultatet blir då en sur skoter.
Tack för mig hej!
"Pärlan" har körts alla helger sedan inköpet.
Vi funderade tillsammans och kom på att när jag köpte den o vi lastade på den så var de mycket noga med att vi skulle stänga kranen o kanske visste de mer än vi.
Den fick stå kvar på släpet till dagen efter o när vi lastat av den så startade den på första draget.
Helgen efter lika lättstartad, efter det har den körts varje helg men varit jätejobbig att få igång. Vilket bekymrar mig för jag vill inte hålla på o dra (o orkar det inte heller) hur länge som helst. Att den var lättstartad var en av förutsättningarna vid köpet.
När jag skrivit här så var killen ut och testade den igen o den var skitjobbig att få igång men han köpte gissningarna på att den surnat ner sig. Nu har han stängt kranen o så får vi se om det är bättre i helgen när vi ska ut och åka igen.
Innan vi kollar nålarna så ska vi kolla förgasarna. Tackar "slednecks" för tipset men måste fråga en kanske "dum" fråga... hur konserverar man skotern när säsongen är slut o ni humorsnubbar som inte kan svara vettigt kan avstå! Jag försöker att lära mig ett helt nytt område för att kunna sköta om "Pärlan" o behöver inte veta att man lägger in den i ättika el nåt annat löjligt.