Styrhöjare Yamaha MM700?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jippi tänker ni, ännu en tråd om styrhöjare! :laugh:

Har en jättekonkret fråga: hur löser jag förlängningen av gas- och oljewire? Funkar det med vanlig gaswireförlängare?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Väcker frågan lite igen.
Skulle det funka med universal gaswireförlängare?
De är ju så lätta att montera.

Jag köpte en sådan. Funka inte :(
Drog om kablarna lite o wips, behövde inte förlänga kablarna.
Måste dock ha stålomspunnen bromsslang. (där ligger det att du inte kan höja mer än 3" och ha org styre).

Testa dra upp wirena igenom luftburken. (tar du upp luftfiltret ser du springan).

Men jag står kvar vid att beställa Wiren jag visade från Rich. Då kan samtidigt köpa stålomspunnen bromsslang (finns inte i Sverige tror jag)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Då kan samtidigt köpa stålomspunnen bromsslang (finns inte i Sverige tror jag)
Bara gå till ett företag som sysslar med hydralik. Jag gick med min orginal bromsslang till ett företag i Luleå och fråga om dom kunde göra en distans eller ny slang som var 30cm längre än orginal. 3dra senare hämta pappa en sploirans stålomspunnen bromsslang och den kosta bara 300kr. 110cm lång, vart lite lång men hellre för lång än för kort ;)

Om du kontaktar http://www.marindemontering.com/ så får du veta vilket företag man ska gå till. Dom skicka alla sina kunder som vill fixa längre bromsslang dit(tror man får de lite billigare om man säger att marindemontering skicka dit en).

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag köpte en sådan. Funka inte :(
Drog om kablarna lite o wips, behövde inte förlänga kablarna.
Måste dock ha stålomspunnen bromsslang. (där ligger det att du inte kan höja mer än 3" och ha org styre).

Testa dra upp wirena igenom luftburken. (tar du upp luftfiltret ser du springan).
Så 3"-höjare och originalstyre, efter det måste man byta bromsslang?