...var första tanken när jag öppnat förgasaren i polarns XLT.
Hur kan det komma sig att det blivit såna här utfällningar/avlagringar?
Detta var inte värsta förgasaren, jag kunde hälla ut en halv deci lös vitt pulver och det var lika mycket kvar som jag fick skrapa bort.
Den cylinder jag fick att gå hade nästan ren förgasare, pulvret verka mao lösa sig i bensin.
Skotern hade körts våren 2005, stått utomhus ett år innan den 2006 startades och kördes några varv runt kvarteret, på samma soppa. Sen ställdes den i garage och har inte gått att få igång trots försök varje år.
Det startade efter rengöring men gick 5 minuter innan den dog. Fick dränera förgasarna då det rann ut vitt vatten. Sen har den funkat.
Bör nämnas att tanken var snustorr innan jag började.
Har sett exempel från USA men där kör de på väldigt dålig bensin, trodde inte att det fanns så här mycket tillsatser/föroreningar i svensk bensin.
Hur kan det komma sig att det blivit såna här utfällningar/avlagringar?
Detta var inte värsta förgasaren, jag kunde hälla ut en halv deci lös vitt pulver och det var lika mycket kvar som jag fick skrapa bort.
Den cylinder jag fick att gå hade nästan ren förgasare, pulvret verka mao lösa sig i bensin.
Skotern hade körts våren 2005, stått utomhus ett år innan den 2006 startades och kördes några varv runt kvarteret, på samma soppa. Sen ställdes den i garage och har inte gått att få igång trots försök varje år.
Det startade efter rengöring men gick 5 minuter innan den dog. Fick dränera förgasarna då det rann ut vitt vatten. Sen har den funkat.
Bör nämnas att tanken var snustorr innan jag började.
Har sett exempel från USA men där kör de på väldigt dålig bensin, trodde inte att det fanns så här mycket tillsatser/föroreningar i svensk bensin.