Tips!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tjenare, hade velat få lite tips om en sak, så här ligger det till...jag har alltid velat köra på rullen, iaf sen första gången jag såg att det gick och göra det... har en mach 1 formula med artic boggie och en Rotax 583, har släppt på balata remmarna/dreva ner den, men den reser iaf inte nå spec mkt. Knappt ingenting, nå tips?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Sv: Boggie? reser den?

Det kan vara vad som helst, du kanske har en fullkopplad boggie (om arctic gjort sånna?) vilket gör att skid-res blir obefintliga. Vad väger monstret, Är det CK3 chassi eller gamla F2000?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!

ingen aning vad det är för chassi, det är en Skidoo formula mach 1 - 91 ja asså den väger 265 (står det på transport styrenslen iaf) Det är visst ett PRS chassie? ;D

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund

Variatorsetup spelar in. Vad har du för boggietyp? Bild på den? Något skall den väl resa iallafall.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
307 eller 345? Någon rullåkning har jag svårt att tro på om du nu inte har 250hk. Vanliga res bör du kunna göra.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
men asså vad är vanliga res? ingen aning om det är 307 elr 345... jag kan komma i ett diké och göra så den står rakt upp men den åker ju ner direkt, några förslag? om man kan tex modda om boggien? ta bort nått elr nå

Tacksam för svar!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
jo vet, matten är sliten som fan, kör med den tills den går av^^ ja asså det fattar jag väll också :p dom ska inte ställe sig på rullen, men nån som har nån idé för det ska gå och köra lite iaf?

6

600xrs

Noll koll på hur den är uppbyggd, men i alla andra trådar kan man läsa följande:
Släpp på balataremmarna, men inte för mycket att dom är slappa när främre dämparen är helt utsträckt.
Ha främre boggiedämparen ganska mjuk.
På med en fräshare matta, gärna med högre kammar.
Dreva ner.

och tillsist det en polare alltid säger när han ska lära sin tjej att köra på rullen -ÄT MER SKROV :)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
och tillsist det en polare alltid säger när han ska lära sin tjej att köra på rullen -ÄT MER SKROV :)
hahah xD jodå :p ja det blir väll en ny skoter nästa säsong tror jag :D har en ***** massa skotrar i huvve nu. men har funderat på nån Lynx rave 600 H.O eller nån rave 800, kom gärna med för och nackdelar. :rock:

fradde18

Välkänd medlem
15 mar 2009
126
0
6
örnsköldsvik
hahah xD jodå :p ja det blir väll en ny skoter nästa säsong tror jag :D har en ***** massa skotrar i huvve nu. men har funderat på nån Lynx rave 600 H.O eller nån rave 800, kom gärna med för och nackdelar. :rock:
tycker du ska köpa en Xrs 800 finns inga nackdelar som ja kmr på går sjukt bra.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Vad ska man säga.. Att få den där att gå på rullen utan att lägga pengar på ny matta, variator jobb, drevning mm så känns det hopplöst :eek: Vissa är gjord för att hålla sig efter backen helt enkelt :p Men med en rave 800 lär du inte ha några problem, dock så har du ju serie 3 motorn i den som tyvärr är som den är, finns mycket att läsa om den här på forumet.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Vad ska man säga.. Att få den där att gå på rullen utan att lägga pengar på ny matta, variator jobb, drevning mm så känns det hopplöst :eek: Vissa är gjord för att hålla sig efter backen helt enkelt :p Men med en rave 800 lär du inte ha några problem, dock så har du ju serie 3 motorn i den som tyvärr är som den är, finns mycket att läsa om den här på forumet.
vad är det för fel på serie 3 motorn ? :hmmmm: