Har ett par funderingar angående dämparna som sitter på SDI 600 rave-08
Dämparna har ju justeringarna hög/låg fartskompresion, och retur, samt förspänning på fjädern.
Nu till frågorna :hmmmm2:
1: Enligt uppgift ska boggien sätta mellan 50-75 mm från fullt utspännt, till när föraren sitter på. Justerar man detta med att öka förspänningen på den bakre boggie dämparen, eller båda dämparna?
2: Vilken uppgift har den bakre repektive främre boggie dämparen?
3: Vad menas med hög/lågfarts kompression? och följs dessa åt, har sett att om man skruvar in högfartsmuttern, så följer lågfarten med in (den lilla muttern)
4: Vilken inverkan har returen, det är väl återfjädringen på dämparen, men jag tänkte om den har att göra med den så kallade "kickbacken" och att man i viss mån kan justera bort den.
Upplever boggien mycket bra, har haft RCG förut.
Dämparna har ju justeringarna hög/låg fartskompresion, och retur, samt förspänning på fjädern.
Nu till frågorna :hmmmm2:
1: Enligt uppgift ska boggien sätta mellan 50-75 mm från fullt utspännt, till när föraren sitter på. Justerar man detta med att öka förspänningen på den bakre boggie dämparen, eller båda dämparna?
2: Vilken uppgift har den bakre repektive främre boggie dämparen?
3: Vad menas med hög/lågfarts kompression? och följs dessa åt, har sett att om man skruvar in högfartsmuttern, så följer lågfarten med in (den lilla muttern)
4: Vilken inverkan har returen, det är väl återfjädringen på dämparen, men jag tänkte om den har att göra med den så kallade "kickbacken" och att man i viss mån kan justera bort den.
Upplever boggien mycket bra, har haft RCG förut.