speedtech burk? till min skoter

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Funderar på att skaffa pipor/slutburk/speedtech burk/slp till min skoter..
Vill inte måste byta ut massa saker, eller trimma den eller något..
Det är själva ljudet jag vill ha :) :rock:
Nån som vet vad jag ska ha? :hmmmm: :confused:

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
slutburk som slutburk, speedtech burken är nog lika till dom flesta skotrarna bara olika fästen i stortsett.. ska du inte trimma så är pipor bortkastade pengar så klart.. ska du bara åt ljudet o byta så lite som möjligt ja då byter man slutburken..

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Då är det en slutburk du ska ha! Speedtech burkarna låter jäkligt mycket.. Jag klarade av en halv vecka i fjällen med min nya burk sen sålde jag skiten.. Dessutom upplevde jag att skotern gick sämre..

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Då är det en slutburk du ska ha! Speedtech burkarna låter jäkligt mycket.. Jag klarade av en halv vecka i fjällen med min nya burk sen sålde jag skiten.. Dessutom upplevde jag att skotern gick sämre..
haha okej, nemen då blir det nog för mycket ljud.. sen vill ja verkligen it att skotern ska gå sämre :/ vill ha så mycke koll som möjligt, måst ju nämligen övertala syrrans kille å monterna dit den sen.. behöver man något annat än en slutburk? (jag -->
:stupid:)

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Köp hellre variatorkit eller dreva ner den, v-force 3 eller något som gör att skotern går bättre..

Ska du ha en slutburk så finns det säkert andra fabrikat som inte låter så högt förrän avgasportarna öppnar..Då öppnas dörrarna till "Mordor"

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
V-Force ger faktiskt mer på gasresponsen :) nerdrevning 2-kugg.
Nämen du vill ju ha slutburk så, köp SLP, vet inte vad dom ligger på för pris men, lever i mina öron inte alls om lika mke som Speedtechburkarna, när avgasporten öppnas skriiker ju dom...

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
två kompisar har såna burkar.

en har det på en f6 och den lever om så i i hvete, medan han som har en på en xp 800 hörs knappt? så alla speedtech lever om som att satan var ovan jord.

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Hur långt har burkarna gått om man jämför dom med varann ? XPn är ju nyare, kan nästan tänka mej den slutburken gått mindre. Kör själv med Speedtech, tycker den har börjat leva om mer på sistone då den börjat ha några mil på sig.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Ska du ha en slutburk så är SLPs burkar att rekomendera. Det är nog dom enda burkarna som bara ändrar karaktären på ljudet utan att höjja det sen sparar du vikt och får en liten effektökning.
Hade en SLP burk i min XC700 motor sjukt nöjd med den faktiskt.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Har SLP slutburk i min Rmk 700 -02 och den lever inte om så farligt mkt.
Så har planer på att byta nu men vet inte tills vilken.
Speedtech har jag funderat på men dom hörs ju låta nästan otrevligt mycket..

Vars är filmen Kryckan? Skulle vara skoj att höra hur Mbrp:s burk låter

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Ska du ha en slutburk så är SLPs burkar att rekomendera. Det är nog dom enda burkarna som bara ändrar karaktären på ljudet utan att höjja det sen sparar du vikt och får en liten effektökning.
Hade en SLP burk i min XC700 motor sjukt nöjd med den faktiskt.
Högre effekt får man inte ur en slutburk hellre minskad

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Folk gillar att vara negativa har jag märkt. Jag har en speedtech burk som låter jäkligt fint och låter mycket mindre än tex SLP burken till samma skoter. Svetsarna är riktigt fina dessutom.