speedtech burk? till min skoter

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.538
412
83
Malå/Adak
Snälla snälla snälla montera ingen bröl-burk!!! Det enda som kommer ur det är att du retar folk i onödan, och råkar du störa fel miljöpartist på fjällsemester så är det snart olagligare med skoterkörning än med mord...........

Det finns dessutom ingen, (möjligen med undantag för Tikkas egen), slutburk som ger effekt, dom bästa ger inga föluster men vissa kan göra att du tappar flera kusar. Lägg pengarna på variatorkitt eller nått annat som ger något.... eller skänk pengarna till cancerforskning, det är då bättre än att kasta bort pengarna på en slutburk som låter fördjävligt och stjäl effekt.

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Snälla snälla snälla montera ingen bröl-burk!!! Det enda som kommer ur det är att du retar folk i onödan, och råkar du störa fel miljöpartist på fjällsemester så är det snart olagligare med skoterkörning än med mord...........

Det finns dessutom ingen, (möjligen med undantag för Tikkas egen), slutburk som ger effekt, dom bästa ger inga föluster men vissa kan göra att du tappar flera kusar. Lägg pengarna på variatorkitt eller nått annat som ger något.... eller skänk pengarna till cancerforskning, det är då bättre än att kasta bort pengarna på en slutburk som låter fördjävligt och stjäl effekt.
Hur många slutburkshataremothögljudnivåeffektförlusttrådar finns det ?
Vill killen köpa en slutburk låt han då göra det ? Har själv en Speedtechburk på min och den förblir monterad (citerat av någon?)

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Iof finns det säkert Måndagsex men jag har sett 3 st Speedtechburkar, varav 2 st blev tillbakaskickade. Såg hemska ut i svetsarna, i ena var inte ens röret centrerat i dämparen. Men det kanske bara är dessa 3 totalt vad vet jag?

B

Biosteel

Hur många slutburkshataremothögljudnivåeffektförlusttrådar finns det ?
Vill killen köpa en slutburk låt han då göra det ? Har själv en Speedtechburk på min och den förblir monterad (citerat av någon?)
montera en eftermarknads slutburk kan då enligt mig liknas med att suga tutte när man är 10 år :aetsch:

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Är inte mkt för slutburk, låter för jävligt och tror man är "cool" när de bara låter man inget händer när man gasar. Speedtech är väl inte dom bästa burkarna precis, vet en som tappade -11 hk med en sån burk på en summit 600 haha

Säger som mer än hälften typ skrivit i denna tråd, köp helldre v-kit,v-force,slp singel pipa eller nått som ger effekt. Hur skojj är de att ha en skoter med en burk som böölar men typ sänker effekten igentligen?

Men vill du ändå köpa slutburk så är väl slp´s rätt bra :) men då kostar dom lite mer än speedtechs burkar hehe

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
om man kör orginalburken på min, så vid 7000 när avgasporten öppnar drar den iväg som fan . känns typ som att en "turbo" drar igång,
men när man kör med slutburken så blir det som ingen skillnad mellan innan och efter 7000 och det blir ett ***** vrål från motorn.

så man känner verkligen effektskillnaden

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
vill som sagt inte att den sänker effekten, vad är en slp singelpipa då? ger den grymmare ljud och trimmar skotern? eller..

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Du kan väl ta bort isoleringen på originalburken...
2-t låter ändå som satan ;)
och isoleringen är bara där för att inte skotern ska låta så mycket? tänk så man inte tar bort isoleringen och så tar man bort skyddet för burken.. 2-t, what?

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Allt det där om att det sänker typ 11hk... vill se papper på det... Min går då hur bra som helst med speedtechen iaf

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
JAAG Jag håller med men man vill ju ha prestandan men man vill ju i bakhuvudet reta folk med :D

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Det kommer inte att bli något burk eller något till min skoter, vågar helt enkelt inte! en bekant till mig som har det fick sin skoter vandaliserad (hoppas ja stava rätt) natten till söndan... Någon/några hade slagit sönder huven, klippt sönder alla kablar (och sånt) + även snott något.. Vad dom hade snott uppfattade jag aldrig... fy fan va jag lider med honom :/

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det kommer inte att bli något burk eller något till min skoter, vågar helt enkelt inte! en bekant till mig som har det fick sin skoter vandaliserad (hoppas ja stava rätt) natten till söndan... Någon/några hade slagit sönder huven, klippt sönder alla kablar (och sånt) + även snott något.. Vad dom hade snott uppfattade jag aldrig... fy fan va jag lider med honom :/

Att det enbart beror på slutburken tror jag knappast.

Den siste idioten är tyvärr ej ännu född...

(man kan faktiskt reglera ljudet i samhällen med hjälp utav sin högra tumme.... :D)

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
vad skulle du annars/även tippa he beror på? :hmmmm:

Att det enbart beror på slutburken tror jag knappast.

Den siste idioten är tyvärr ej ännu född...

(man kan faktiskt reglera ljudet i samhällen med hjälp utav sin högra tumme.... :D)