Bussgods.! Vilket skämt!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
min soppapump som jag skickade för några veckor sedan är då försvunnen, har inte fått in pengar på kontot så jag gissar att den inte är utlöst ännu..
Funderat på att söka kollit på deras hemsida? Om du har kvar fraktsedel(snumret), dvs.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Funderat på att söka kollit på deras hemsida? Om du har kvar fraktsedel(snumret), dvs.

Jomen när stämde det sist..?

När jag söker på mina paket så är de som o få reda på vilken kordinat nålen ligger i en höstack.
Ex. en boggie jag skicka, kolla på kolli-nr, stod det att den låg i östersund, medans den i själva verkat satt fast bultat i skotern hos han jag sålde den till.

Jahapp, idag var jag nere o hämta lite saker där, o se på fan.
2 paket hade jag fått i retur, o gissa vad. Dom krävde mig o betala retur frakt! :beer:

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Jomen när stämde det sist..?

När jag söker på mina paket så är de som o få reda på vilken kordinat nålen ligger i en höstack.
Ex. en boggie jag skicka, kolla på kolli-nr, stod det att den låg i östersund, medans den i själva verkat satt fast bultat i skotern hos han jag sålde den till.

Jahapp, idag var jag nere o hämta lite saker där, o se på fan.
2 paket hade jag fått i retur, o gissa vad. Dom krävde mig o betala retur frakt! :beer:
Håller med ang. oordning på kolli ID. Normalfallet har varit enligt följande när jag beställt via bussgods.

1. Jag får kolli ID av avsändare
2. Kontrollerar ID via bussgods hemsida
3. Får meddelande att sakerna kommit fram
4, Hittar godset på hemsidan , men inte alltid ned sebaste informationen om paketet.

Som jag skrev förut . Bussgods känns som amatörer

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Har skickat med bussgods ett flertal gånger och det har fungerat bättre än med posten som jag verkligen har haft problem med, dels så har bussgods varit mycket snabbare än posten och dels billigare.

Den stora nackdelen med bussgods är att om man skickar till mindre orter så kan det ta lång tid innan pengar sätts in på sitt konto från dom och att fraktpriserna stämmer inte alls överrens med dom som ligger ute via bussgods hemsida, kanske inte är så farligt men störande. Från Ske-å har jag fått intrycket att det är seriöst.

Givetvis så har dom behandlat ditt ärende riktigt uselt och för deras eget bästa hoppas jag dom ger dig en bättre deal.
håller med, har skickat flera gånger och de var en gång de tog lite "längre" tid att få in pengarna på kontot och de var när jag skickade från Ske-å till Sorsele och då tog de så mycket som 3 dagar för mig att få in pengarna på kontot efter han har hämtat packetet!

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag har då alldrig haft problem med bussgods det enda problemet som många andra säger när man betalar med efterkrav så tar det tid innan man får pengarna annars tycker jag dom gör ett bra jobb

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är ombuden som felar, inte Bussgods - men Bussgods hyser givetvis ansvaret, då det är deras tjänst.
Ifall ombuden hade varit riktigt seriösa hade de redovisat utlämnat/ankommet gods till Bussgods varje dag, och då hade det framgått av sökning på fraktsedelsnummer via Bussgods hemsida.

Att söka gods i realtid är ju bara en befängd önskan.