Hallå! Tänkte bara höra vad detta staget har för funktion? Och har det stor betydelse ifall det är krokigt (Råkade köra in lite i ett träd). Kan något gå sönder ännu mer ifall det är krokigt? (Mer krokigt än på bilden).
Jag måste va dum i huvet men jag fattar ingenting av vad du skriver, skida på sidan ?? inga höga hastigheter utan paralellstag? nä.. inga hastigheter alls tror jag, men vad vet jag.:hmmmm:utan det staget är skotern oanvändbar i höga hastigheter skidan ligger på sidan kan man väll säga ! Staget håller upp Trailingarmen och skidan så man kan säga att skidan ligger på sidan
Det var inte så farligt böjt så det gick fint att köra under påsken iaf! Det var ingen nötning mot kanten som du nämner, tack för tipset att kolla det! Vad kostar orginal? Känns hyfsat klent med endast ett rörHej!
Jag körde av mitt stag nu i vinter.. med följd av att "plast" leden som sitter i trailingarmens fäst vid fotsteget pajjade pga att armen vred sig..
tänkte däremot höra om du har tittat så staget du har krökt inte ligger å nöter mot kanten som sticker ut från motorrumet närmast det inre fästet. min gjorde det.. (finns bara en sån kant på vänster sida)hade nästan nöts av mot den kanten.. Rekomenderar dock att du byter staget innan det går av.
själv tyckte jag att staget var för dyrt för att köpas orginal.. så jag jag har gjort egna utav en massis alu stång nu istället för ett alu rör som det är org..
Mvh//Mårten
Det var inte så farligt böjt så det gick fint att köra under påsken iaf! Det var ingen nötning mot kanten som du nämner, tack för tipset att kolla det! Vad kostar orginal? Känns hyfsat klent med endast ett rör