Hur var eran påsk..?

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Påsken har varit kanon bra i härjedalsfjällen, lite dålig sikt onsdag och torsdag men fredag och lördag var det fint och det blev väl totalt 45mil´s åkning ungefär:D

R

rotax=)

jadu min skoter är sönder,så har fått ta längskidor å stavarna å fara ut på isen och pimla med pappa,har då varit lika roligt iaf;)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Indy 500an har fått jobba hårt i Svanstein, mer berg och mer snö än här nere så man märker ju direkt att 500an inte duger länge till :(

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Ganska bra har det varit ändå.

Fast krachade in i en stenhård plogvall i torsdags, en trasig skida och så slog jag knät i huven så hårt så att det blev ett stort hål :( Knät fick iaf både speciell form och speciell färg :D
For ut till stugan igår, skulle köra en sväng med fiddyn när vi ändå var där, men punktering efter ca 100 meter.
Fick då låna en lynx 650, fan vilken häftig skoter :D Kom hem och startade min egen 650 som jag tog en tur med i det superbra vädret. Det ända riktigt tråkiga var att INGEN hade möjlighet att följa med o köra.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Några få svängar med pulka, få se om morgondagen bjuder på nån riktigt körning. Kul iaf att man slapp fastna i flövattnet där pulkan blev som en båt...

Har man tur blir det minus någon / några nätter i veckan då kanske sista svängen här hemma blir till helgen. Sen blir det Ritsem 1'a maj, efter den svängen blir det väl garagering nästa. :-(

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Min ***** påsk blev totalförstörd, hann köra en dag men så fick min far en allvarlig hjärtinfarkt så jag har ägnat tiden på ett sjukhus, har inte sovit sen 09.00 i förrgår och nu ska jag äntligen få sova ut ikväll då farsan har stabiliserats sig som tur är. God afton pisspåsk...

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
ja har inte åkt en meter på en månad då ja lyckades köra sönder vändhjulen i början av mars å snön försvann för en å en halv vecka sen här nere i södra dalarna.:bawling: har mest settat i solen å eldat lite gräs på gården.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Tillbringade påsken i Sjöfallet..
Dock fanns det nästan ingen snö dära så de blev att fara upp till ritsem där vi hitta riktigt fint med snö som vanligt.. : )

Isen på dämmningen mellan sjöfallet och ritsem var riktigt dålig iår, så måste varna lite för den, tror inte den är körbar om en vecka eller två (om man inte kör efter led förståss). Det var vakar och potthål förallt..

Vädret var 10-15 plus och sol i ritsem, kunde inte bli bättre..

Riktigt nöjd med påsken..!

Var och hälsade på Lasse W i Änonjalme, han tyckte att vi var dumma som inte tog med oss packningen upp från sjöfallet för han hade en ledig stuga..
Och man ångrar ju nästan att man inte for dit upp på en gång, som vi alltid annars gör över påsken..

S

StoxResearch

Sådär. Igår och idag har man bytt packbox på 990n. Tog väl en 10h totalt att ta ur motorn, skruva isär, byta packbox, skruva ihop, stoppa i motorn. I tiden ingår isärtagande av en 670 som jag tog packboxen ifrån. Tur att man inte kör 4T, :D

Blev en tank idag. Vaaaaaaarmt ute. Tur att man kör 2T när man kör fast också, :D

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Totalt värdelöst före, tittade man bredvid spåret så sjönk skotern typ. :D Nä men ofantligt löst och inget driv i snön vilket orsakade en redig fastkörning 10 meter från stugan med en kälke som agerade ankare. Långfredagen helt ok men vaknade på påskafton med en rygg som inte ville vara med längre men det har ändå varit en alldeles underbar påsk.

Blev lite kortspel och öl i stugan på kvällarna och ute och myst om dagarna. Beträffande skoterkörning så blev det inte mycket, nådde nästan 10 mil men goda vänners sällskap har gjort påsken ypperlig ändå.

Avvaktar vad det blir för väder och åker eventuellt upp till stugan senare i veckan om det finns före kvar. Har försvunnit 3-4 dm sen i Torsdags och endel myrar är som mindre tjärnar.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sådär. Igår och idag har man bytt packbox på 990n. Tog väl en 10h totalt att ta ur motorn, skruva isär, byta packbox, skruva ihop, stoppa i motorn. I tiden ingår isärtagande av en 670 som jag tog packboxen ifrån. Tur att man inte kör 4T, :D

Blev en tank idag. Vaaaaaaarmt ute. Tur att man kör 2T när man kör fast också, :D
Körde vid kusten med RX'1an som vanligt utan tjafs, rätt bra med snö än iaf runt klöverträsk. Omöjligt att fastna trots genomslag...

Och guppen ? Nej med 4t så är det som att köra på nysladdat då leden är mjuk och fin.... :evil:

Troligen sista svängen här nere nu :-( Börjat dyka upp en del hål efter lill älven här... :-( tjock is på havet ännu men det går fort när det är mer än +10 grader :-(

Alltid kul å gasa i flövatten dock....

4

426H

Min ***** påsk blev totalförstörd, hann köra en dag men så fick min far en allvarlig hjärtinfarkt så jag har ägnat tiden på ett sjukhus, har inte sovit sen 09.00 i förrgår och nu ska jag äntligen få sova ut ikväll då farsan har stabiliserats sig som tur är. God afton pisspåsk...
Trist, hoppas det går bra med far din!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Trist, hoppas det går bra med far din!
Tack så mycket, jo han är på bättringsväg nu. Dom har skickat upp han till Skellefteå sjukhus idag och hans värden är bra det ända som kan ge problem nu är det metallnät som dom har opererat in ska inte bli bort stött från kroppen.