Bli en bättre förare.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag tänkte att de kanske kunde va en ide att ha en tråd där vi kan fråga å ge tips på hur man kan bli en bättre/mer avanserad förare. Vad tycker ni om den iden?

Bara att börja fråga å ge tips :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Strunta i när polarna säger " Du tar dig inte, du kommer bara köra fast" bara sattsa på och försöka.

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Bra fyll på med mera :)

Mitt tips är väl att tänja på gränserna, men för dens skull inte skita i förnuftet.

Alltför många skyller på det så kallade förnuftet istället för att erkänna att dom inte vågar :p

Det går inte att tänja på gränser.
Du måste lägga en ribba/mål när du sedan tagit dig över den så är det bara att flytta upp den ett steg..

(träning ger ju givetvis färdighet )

Det är mina tankar iaf.. Utan att kasta ur mig någon gammal klyscha ;)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Bästa tipset..
Skaffa dig en skoter du inte behöver vara rädd om, så länge du är rädd att något ska gå sönder på skotern kan du ALDRIG utvecklas.

Skulle jag ha orginal huv o saker på min skoter nu skulle jag aldrig i livet våga göra saker jag gör nu.
Sen, ha en bra livförsäkring + helförsäkring! :rock:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kan väl lägga upp ett tips jag fick av en Canadensare :)

Här nedan klistrar jag in vad han skrev

Whether it be in the trees, or sidehilling on the way up a large aspect it's a very important part of riding.

The way I teach people to sidehill is to put their right foot on the left footwell, then turn the skis to the right. Start hitting the gas & throwing your weight to the left, letting the sled come over on it's side. Let your left foot that's hanging out work as a kickstand to keep the sled from falling over on it's side. If you work on this, you'll get to a point where you can ride on edge for a while. The next thing to try is doing this with your feet on each side of the sled.

Keep working it, it will change how you ride. once you get good at it, work on going down a hill then tipping the sled on edge and going back up the hill, this is a huge skill that will allow you to drop in to places that you would never have gone otherwise.