Vem kan ta fram reg nr via chassi nr?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ejwbegysv

Hej...

Jag har hittat 100 000kr ute i skogen och skulle vilja kolla vem som äger dom.. Skotern i fråga har ingen regskyllt utan bara ett chassi nummer..

Tänkte ringa polisen så klart men ska nog vänta några dagar till ifall någon bara har ställt den där..
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ring polisen på en gång, så får dom ta tag i det! Annars om den står kvar i skogen och är stulen kan ju tjuvarna bara hämta den!

För isf kan ju polisen kolla upp vem som äger den! Om den anmälts stulen, så har dom ju förmodligen fått in chassi nummret.

Allternativt om du ringer polisen o anger chassinummret o frågar om den anmälts stulen!
 
E

ejwbegysv

skotern startar med min "nyckel", full tank, osv.. står brevid leden några km upp på fjällkanten...
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
När jag körde längs en led i helgen stod det en ensam övergiven Vector av nyare modell mitt i skogen.
Det roliga är att mina spontana tanke var inte "stanna, nån behöver säkert hjälp" utan min spotana tanke eftersom jag inte såg nån var istället "stanna _inte_ det ligger säkert tre "färgade män" i ambush" :D
Fan man kollar ju för mycket på film...
Och ja det är verkligen bilden jag fick framför mig (ok då kanske inte färgade män men), men förstod givetvis att det antagligen bara hade hänt nått som gjorde att de övergav den för att återkomma senare...

Sorry för OffT
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
När jag körde längs en led i helgen stod det en ensam övergiven Vector av nyare modell mitt i skogen.
Det roliga är att mina spontana tanke var inte "stanna, nån behöver säkert hjälp" utan min spotana tanke eftersom jag inte såg nån var istället "stanna _inte_ det ligger säkert tre "färgade män" i ambush" :D
Fan man kollar ju för mycket på film...
Och ja det är verkligen bilden jag fick framför mig (ok då kanske inte färgade män men), men förstod givetvis att det antagligen bara hade hänt nått som gjorde att de övergav den för att återkomma senare...

Sorry för OffT
Kan ju vara ett sånt där lockbete för att sno skotern av dig?
Fyfan vad sur jag hade blivit om nån hade snott skotern av mig om jag hade stannat för att kolla :/
 
E

ejwbegysv

Ägaren har nu hämtat skotern.. den ställdes där av ägaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.