Beror mest på att SRX-pipor är avstämda för en motor med avgasportar och passar skit på en SX-motor. Dessutom krävs en operation av den jobbigare skolan för att få in dem under en SX-huv. Finns massa info på snowests gamla forum om detta. INGEN har bromsat mer effekt än en orginalare med såna pipor, utan att ha kapat upp dem i småbitar, vinklat om dem och stämt av dem med annan längd osv och då är det garanterat lättare och billigare att köpa ett begagnat set som är avstämt för den motorn.Jo, inne på stins spår. Bender har rätt lågvarviga..
Men ett tips. SRX pipor! Allt för få som anväder det!
ok men borde inte pipor som e gjort för vipern ge mer än srx pipor?Jo, inne på stins spår. Bender har rätt lågvarviga..
Men ett tips. SRX pipor! Allt för få som anväder det!
Beror mest på att SRX-pipor är avstämda för en motor med avgasportar och passar skit på en SX-motor. Dessutom krävs en operation av den jobbigare skolan för att få in dem under en SX-huv. Finns massa info på snowests gamla forum om detta. INGEN har bromsat mer effekt än en orginalare med såna pipor, utan att ha kapat upp dem i småbitar, vinklat om dem och stämt av dem med annan längd osv och då är det garanterat lättare och billigare att köpa ett begagnat set som är avstämt för den motorn.
//Rob
Beror på vem du frågar, men två st av "Most frequent (life time members)" på TY 2T forumet kör SRX pipor.ok men borde inte pipor som e gjort för vipern ge mer än srx pipor?
hur är hauck och aaen då?
hur mycket ska benderpiporna varava för max effekt?
och hur mycke ska hauck och aaen varva?
Off topic men.. Vad är de egentligen som skiljer Sxr å Srx motorerna åt?
Portning? Kolvar? Vev? pipor?
Det funkar inget vidare på den motorn. Vet en som satte srx pipor på en v-max 700, den skar dagen efter. Vet då inte om det berodde på piporna eller om motorn bara allmänt hade gjort sitt.Han ska ha dom på en Viper, självklart är det ingen hit på Redtop motorn.
Läs vad jag skrev igen..? på Redtop motorn är dom INGEN hit! (hit = bra idé, resultat, bra)Det funkar inget vidare på den motorn. Vet en som satte srx pipor på en v-max 700, den skar dagen efter. Vet då inte om det berodde på piporna eller om motorn bara allmänt hade gjort sitt.
Jo, jag förstog det. Jag var kanske lite otydlig i mitt svar. Jag skulle bara berätta om vad som hände med den där. Jo, det håller jag med om, har funnits en uppsättning på blocket för 700kr så visst är det billigast. Blir väl ungeför samma hp som i en srx ~140 Om han nu inte är ute efter piporna som ger mest effekt.Läs vad jag skrev igen..? på Redtop motorn är dom INGEN hit! (hit = bra idé, resultat, bra)
Sen, går inte jämnföra Viper med SXR när de gäller pipor IMO. Kan inte yttra mig längre än att SRX pipor ger gott resultat till billigast möjliga peng!
Jo, jag förstog det. Jag var kanske lite otydlig i mitt svar. Jag skulle bara berätta om vad som hände med den där. Jo, det håller jag med om, har funnits en uppsättning på blocket för 700kr så visst är det billigast. Blir väl ungeför samma hp som i en srx. ~140 Om han nu inte är ute efter piporna som ger mest effekt.
Den jag har kört tog lika lite soppa med SLP rör som original. Och den bänkade också 147.8 hpJag har kört med Aaen i 2år och är rätt så nöjd med dom, bra passform och inte så högt ljud. Nu har jag satt på SLP och ska iväg på lördag å testa dom, tycker att SLP-rören låter lite mycket men de kanske beror på att de inte är nån snö på backen nu som dämpar.. Tror Aaen gav ca 140hk och Slp 146hk i mulles bänk. Någon som jämfört bränsleförbrukningen mellan olika pipor? Med Aaen ligger den på 3,5 - 4 liter/mil både på en kort och en mountain. Körde med 40 på lågfart och 160MJ med Aaen Och på Slp har jag 162,5MJ och 47,5 på lågfart men det är inte utprovat utan det är efter Slp:s rekomendationer.