Resvänligaste skotern under 35k

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
700an har mindre problem än 800an..

Min gick då riktigt fint.. :)

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
du får upp i stortsett alla skotrar med rätt prylar på och rätt körteknik!!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
det förstår väll jag med men Resvänligaste! en som reser bra utan ta bort klackarna elr flytta om i boggien...

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Assulten reser bra? om du vill ha en resvänlig skoter som du inte behöver göra nånting för ? då är du i fel prisklass! en kompis hade en rave 800-02 som reste jävligt lätt utan så mycket hjälp! 38 matta nerdrevad m.m!

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
En Arctic cat zr 800, då kan du köra med skidorna i luften så länge du håller full gas. Släpper du balatarremmarna lite så behöver man inte ens hålla full gas. Och en 01 får man billigt nu. Och du behöver inte flytta/ta bort någonting.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Släppa på balatan fattar jag väll att man måste göra om den ska resa, men asså jag menar inte modda om så spec mkt, zr 800? funkar dom bra i övrigt dom?motor?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Måste bara ta itu o fråga...

Jag får förfrågan ofta, läser även massor med trådar..
Hur får jag skoter att resa..?
Vilken är bästa skotern som reser lättast..?
Kan jag köra på rullen med en 440i..?

Så nu ställer jag frågan, vad är nöjet med ha en skoter som står rakt upp..?
(vilket istort sett inga skotrar gör på plant underlag, enda jag vet är turbo maskiner)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland

(vilket istort sett inga skotrar gör på plant underlag, enda jag vet är turbo maskiner)

Jag har funderat på det där jag med.
Många förstör extrema ledegenskaper för att desperat försöka få upp skidorna i luften istället för att ha dom på backen...

Jag skulle aldrig byta bort mina led och köregenskaper för skidlyft.

Men på din fråga; Lynx Enduro.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Släppa på balatan fattar jag väll att man måste göra om den ska resa, men asså jag menar inte modda om så spec mkt, zr 800? funkar dom bra i övrigt dom?motor?
Dom går jävligt bra. Har själv ägt en. Och man måste inte släppa balatarremmen. Jag menade att man kan göra det om man vill ha konstant skidres. Men det blir bara jobbigt. Dom reser fint om man vill.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix

Nog går en pro 800 med rätt variator inställning rakt upp på plant och hårt underlag.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
haha j*vlar vad svar det kom :D tack för alla svar xD men jag ville inte ha nån rotax serie III ju, jag tror det blir nån lynx enduro 700! Svar på din fråga Yamaha_nisse : Det är kul när skidorna står i luften, men det blir långtråkigt om man kan köra hur långt som helst, det känns som att man har mer och köra med när dom står i luften ;) haha :eviltongue:

B

Biosteel

800'an är en bra motor men 600'an håller jag inte med dig om. Jag skulle säga att 900'an är den bästa dom gjort.
alla 3 motorer är fruktansvärt bra :rock: sen kan man ju dividera bra länge om vilken av dom som e bäst. :ciao: