Resvänligaste skotern under 35k

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
haha j*vlar vad svar det kom :D tack för alla svar xD men jag ville inte ha nån rotax serie III ju, jag tror det blir nån lynx enduro 700! Svar på din fråga Yamaha_nisse : Det är kul när skidorna står i luften, men det blir långtråkigt om man kan köra hur långt som helst, det känns som att man har mer och köra med när dom står i luften ;) haha :eviltongue:
Först skriver du att du inte vill ha en rotax serie 3, sen skriver du att du ska köpa en enduro 700? :D det sitter ju en serie 3 i den.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Så nu ställer jag frågan, vad är nöjet med ha en skoter som står rakt upp..?
(vilket istort sett inga skotrar gör på plant underlag, enda jag vet är turbo maskiner)
men de e ju hur kul som hellst att köra skidres spec om du kryssar med skidorna uppe i luften mellan några fjällbjörkar nå 100 meter!!!!
eller stila för brudarna som kanske har gömt sig på en myr;) haha
men en original rave 800 ställer sig ju raklång på plant..

B

Biosteel

nej, inte sitter det en Serie III i en Lynx enduro 700sp - 01 (dom är svarta) inte dom röda jag menar
det sitter väll en serie 3 motor i den eller e de jag som ha sööpe?:hmmmm2:

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
hm, kanske hade fel då, dom flesta som jag känner har haft sånna där och dom har då funkat... menmen :S

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Ja det är en serie3:a, men jag tycker helt klart att du ska slå till om den är i fint skick:) det är en väldigt fin skoter för sin prisklass

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jovisst äre skoj med skidor som pekar uppiluften, under omständigheterna att den ska hålla dom nere när man kör på led.

:D
Jo precis. Jag är själv inte så mycket för skidres, tycker man har växt ifrån det och insett att bra skidtryck är bra mycket viktigare. Sen är det ju häftigt om man har en våldstrimmad maskin som ställer sig på bågen fast man står med fötterna i fothålkarna på plant. Men då är nog en turbo maskin ett måste som du sa...:D

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Dom serie III motorerna man ska passa sig lite för är ju 800cc, 600/700 brukar fungera bra.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Dom jag vet haft 700 och vad jag läst så ska det inte vara några "kända problem" med dom förutom insugsgummina som alla andra serie III.