fiddy skoter... :/

AlexanderB

Välkänd medlem
30 nov 2007
162
0
6
Stockholm
Hej hopp.
Tänkte komma på någon band konstruktion till min fiddy så man kan komma fram relativt bra i snön.
Men jag har inte kommit på någon bra jag fick insperation av de bandsatser man har sett till crossarna.
Men nu till saken vet någo en bra, fin konstruktion?

/AlexanderB


:ciao:
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
tror knappast ett kines rackel skulle orka dra runt en matta i snö
Kinesrackel 125cc+ har rätt bra kraft ändå, snarare ramen som inte lär inte tåla någon vidare belastning. Men oavsett så lär 125cc vara rätt klent, oavsett märkesmaskin eller kinamodell. Men de är iofs rätt lätta så det kanske kan funka ändå, vad vet jag. Men vart skriver han ens att det gäller en kinamaskin? Fiddys finns ju från riktiga märken med riktigt bra kvalitet...
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Tror det inte är någon fara med orken.

Är ju knappast så att man ger sig ut i samma djupsnö som med en skoter och kör.

Men att bränna runt på någon led ska inte vara något som hellst problem.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Näe, det brukar faktiskt vara fint flås i dessa små fiddysnurror! :)

Löser du konstruktionen så kan den nog blir fräck!
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ja, har kört min fiddy med 2 pers och fulla ryggsäckar med öl (ledigt över 200kg)

Var inte så stor skillnad på prestandan, dock är min trimmad. Men det ska inte ha någon större betydelse.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Fiddy 125 är grymmt råstarka ändå, man pissar ju på en 125cc 2-takt när de gäller bottenvrid åde hehe, gjorde då jag med min jag hade
nja det vet jag väll inte. en ny 60cc 2t går ju typ som en fiddy.. Kanske inte att jämföra med värsting fiddymotorerna för 40 000:-