Datorjä_el!!

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag hatar verkligen när datorn inte gör som den blir tillsagd!:argh:

Skulle bränna en cd igår, men icket. den verkar inte hitta brännaren trots att jag har skrikit, pekat och visat vart den sitter. Ja blir galen. Skräp!!!!

Hur gör jag nu?? Finns de nån hacker här som har lust att hjälpa en gammal (30år) man hur man gör??
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Jag brukar slänga ut den genom fönstret (utan att öppna fönstret!!!!)
Då brukar det bli mycket bättre! :) xD

Nej, men kolla så du har drivrutiner installerade för cd-brännaren...
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Hehe oki, och hur gör ja de??
Ni ska veta de gott folk att det är nästan ett under att jag klarar av alla funktioner här på forumet! :hahaha:
 
B

Biosteel

Hehe oki, och hur gör ja de??
Ni ska veta de gott folk att det är nästan ett under att jag klarar av alla funktioner här på forumet! :hahaha:
kuta in i "device manager" och leta åt din brännare där och kika igenom så att driver och allting finns och om inte så uppdatera dom bara . :rock:
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Vet du vad du har för märke på brännaren? Om du vet det så går du bara in på märkets sida, och där ska du hitta drivrutiner till brännaren. Annars går det nog bra att söka på google också efter dom.

Edit Om han inte vet så mycket om datorer så tycker jag inte han ska gå in i Bios och kolla, han kan ju skapa ett helvete om han trycker på fel grejor där.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
kuta in i "device manager" och leta åt din brännare där och kika igenom så att driver och allting finns och om inte så uppdatera dom bara . :rock:
Är det en IDE eller sATA? Kollat om den finns i bios?
Oh herregud, prata svenska. Hehe, nä ja tror det här blir ett fall för min privata datatekniker. Men jag tackar för att ni försökte iaf!! :laugh:
 
B

Biosteel

jaha oj då. ja alla ha vi ju olika ambitioner med saker och ting.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Vet du vad du har för märke på brännaren? Om du vet det så går du bara in på märkets sida, och där ska du hitta drivrutiner till brännaren. Annars går det nog bra att söka på google också efter dom.

Edit Om han inte vet så mycket om datorer så tycker jag inte han ska gå in i Bios och kolla, han kan ju skapa ett helvete om han trycker på fel grejor där.
Njae, det är en bärbar dator, det enda jag hittar på en klisterlapp: DVD-super Multi DL
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Njae, det är en bärbar dator, det enda jag hittar på en klisterlapp: DVD-super Multi DL
Okej, jag hittar inte så mkt om det. Men ring din privata datortekniker, det är nog det bästa;) Svårt att hjälpa när man inte har datorn framför sig.

Edit: Föressten vad har du för märke på datorn? Och modell?
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Gå in på den här länken: http://www.acercomputer.se/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=sv&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3747&sp=page15e&ctx2.c2att1=15&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3747&CountryISOCtxParam=SE&ctx1.att21k=1&CRC=327655795

Och då ser du en meny där det står olika klasser tex notebook, netbook osv tryck på "Notebook" Sedan trycker du på Extensa. Då kommar du in på massa modeller, bläddra tills du kommar till din modell dvs 5220. Då kommar du till en massa drivrutiner till din dator. Prova att ladda ner den första drivrutinen ( Sata AHCI Driver står det under fliken "File") Gör det och instalera drivrutinen och se om det funkar att bränna ut senare:)