andraskoter

• Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

tja, har en edge 600 02a nu men tycker de e lite lite att köra med så då undrar jag vilken ni tycker ja ska ta?

edge 800 -03
mxz 800 -02
rave 800 -02/03
zr 800 -02
eller nån -02/03as yamaha, bara de att dom e så satans tunga.

ska köra mycke puder,hoppa,tukta led.

är articen bäst då den har a-armar medans dom andra har trailingarmar?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag som bara har ägt Rave 800 säger ju givetvis att du ska satsa på en sådan, till skillnad från andra så har jag inte varit med om något haveri på någon av maskinerna.
Hade en -02a tidigare och den var riktigt rolig att köra, jag hittade inga direkta svagheter på den:) Sedan om du har råd så ska du köpa en -05 och nyare just pga nyare chassiet, är grymt nöjd med den jag har nu! Dom ligger ju även i bra prisklass för att vara -05:eek:

D

Deleted member 6797

V-kitt, nerdrevning och 44as matta på din istället.
har redan 4 kugg nerdrevning och 38as matta. men den e slööö:)

Jag som bara har ägt Rave 800 säger ju givetvis att du ska satsa på en sådan, till skillnad från andra så har jag inte varit med om något haveri på någon av maskinerna.
Hade en -02a tidigare och den var riktigt rolig att köra, jag hittade inga direkta svagheter på den:) Sedan om du har råd så ska du köpa en -05 och nyare just pga nyare chassiet, är grymt nöjd med den jag har nu! Dom ligger ju även i bra prisklass för att vara -05:eek:
jo men har it råd. ska köpa bil också därför blire 02/03 as skoter

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Om du gillar edgen i övrigt det ju en fördel då och köpa en edge 800. ZR 800 går nog bäst motor mässigt av dessa, och drift säkrast. Rotax 800 skulle jag själv välja bort direkt. Mycket problem med vevstakar om inte tidigare ägare bytt till kraftigare, om inte = dyrt.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Rave 800an skulle jag välja..

Bra boggie, bra fjädring (Om den är någorlunda fräsch dvs).. ;)

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Alla skotrar är slöa den här årstiden. Vänta till hösten så ska du se vilken fart det är på den... :)

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
rave 800 skulle jag lätt ta, grym efter led och går bra i pudret. Håller ihop bra också =) annars om du till ha kraft så köp en trippel ;-)

D

Deleted member 6797

Om du gillar edgen i övrigt det ju en fördel då och köpa en edge 800. ZR 800 går nog bäst motor mässigt av dessa, och drift säkrast. Rotax 800 skulle jag själv välja bort direkt. Mycket problem med vevstakar om inte tidigare ägare bytt till kraftigare, om inte = dyrt.
så rotax 800orna är att rekomendera om de e bytt till kraftigare vevstakar?

Rave 800an skulle jag välja..

Bra boggie, bra fjädring (Om den är någorlunda fräsch dvs).. ;)
men då vare ju motorn då:)

Alla skotrar är slöa den här årstiden. Vänta till hösten så ska du se vilken fart det är på den... :)
min var slö redan då ja köpte den:)

rave 800 skulle jag lätt ta, grym efter led och går bra i pudret. Håller ihop bra också =) annars om du till ha kraft så köp en trippel ;-)
du å dina tripplar:) de finns typ ingen trippel förutom yamaha kring 02 å vill it ha yamaha

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
men om du är skeptisk mot skrotax så köp en edge 800 med utbytta avgasportar, annars blir det lätt tråkigt. Dock känns dom slöare än 700an men det ska tydligen vara pga 700an har ett bättre variatorkit. Lite mer vrid i 800an och vrid är alltid roligt =)

B

Biosteel

om den håller ihop bra är väll relativt sen man läst alla trådar om serie 3 motorerna :eviltongue:

D

Deleted member 6797

men om du är skeptisk mot skrotax så köp en edge 800 med utbytta avgasportar, annars blir det lätt tråkigt. Dock känns dom slöare än 700an men det ska tydligen vara pga 700an har ett bättre variatorkit. Lite mer vrid i 800an och vrid är alltid roligt =)
jo de e ju sant. har ju haft en sks 800 03a med slp pipa å lite sånna grejjer, men ska ju ha kort somsagt. äre bara yamaha som har tripplar king 02-03? å ja vill it ha yamaha:)

om den håller ihop bra är väll relativt sen man läst alla trådar om serie 3 motorerna :eviltongue:

jopp, skotern ska ju mata, men hålla också

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
sitter på mobilen nu men zrt 800 fanns väl 02? Eller har jag fått det om bakfoten? Där har du trippel ;-) men annars så finns ju pro x 800 -03, mer en skoter i din smak?

D

Deleted member 6797

sitter på mobilen nu men zrt 800 fanns väl 02? Eller har jag fått det om bakfoten? Där har du trippel ;-) men annars så finns ju pro x 800 -03, mer en skoter i din smak?

har tittat på thundercat 1000. *****r vilka skotrar, funderar på en thundercat 1000 02a. å frågade en som var bra på artic han sa att de e samma skoter som zr bara annan motor, vilket är bra för zr skotrarna tål ju dom hopp ja hoppar:)

Edit: såg att thundercat 1000 inte fanns som 02or bara 01 som nyast.

iaf så kanske zr 800 02 blire iställe då eller nån edge. värk ju it finnas nån snygg trippel kring 02-03. finns ju zrt 800 02 men dom har de skitgammla chassiet som e lejt.. tror ja

Senast redigerad av en moderator:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
men jag måste be dig provköra en viper, visst dom väger lite mer man absolut inget man känner av när man kör. Otroligt välbalanserade skotrar, trivdes då bra på viper. Och tror inte att den bara har 118 hk eller vad som är uppgivet. Rapp med ett skönt vrid. Så var lite öppen för förslag =) snygga är dom också. Vet att du inte vill ha en yamaha men du kanske ändrar dig, även jag som polarisfantast var en hårsmån ifrån att bli ägare till en viper förra vintern.

D

Deleted member 6797

men jag måste be dig provköra en viper, visst dom väger lite mer man absolut inget man känner av när man kör. Otroligt välbalanserade skotrar, trivdes då bra på viper. Och tror inte att den bara har 118 hk eller vad som är uppgivet. Rapp med ett skönt vrid. Så var lite öppen för förslag =) snygga är dom också. Vet att du inte vill ha en yamaha men du kanske ändrar dig, även jag som polarisfantast var en hårsmån ifrån att bli ägare till en viper förra vintern.
Har ju kört en viper, kompis har en å den är inte i närheten lika rolig som edgen.
Så har ja it råd att bara byta motor i den, fanns zrt 800 02 med de chassit som zr 02orna hade?

D

Deleted member 6797

men vet du? Gör ett trippelprojekt ;-)

jo gärna, men cp't till farsan säger att ja int får byta motor:) men är artic bäst dämpning då dom har a-armar? annars funderar ja bara på en edge 800 03