fundersam över inköp av f7 sno pro 2003

J

Jona$

Funderar på att köpa en till leksak till tomten efter att varit borta ur skotervärlden i 2år och har funnit en bra prislapp på en f7 sno pro 2003.

Frågan är vad bör man se upp med och kolla, sammt kommer jag trivas på den?

Är modiga 193cm aka 120kg tung och gillar att kunna puttra med inslag av kraftig lek därimellan.

funderar starkt på om maskin inte har sänkts under säsongen då detta har bytts under året:

Apvmotor
Matta 38mm
Boggiefjädrar
drivaxellager
1 st cylinder
1st Kylarvinge
Luftfilter i scoop
krysskil (mindre bludder)
tändstift
kedjehusolja
Variatorrem
Fly fatbarstyre + höjare + handtagsvärmare
Snöre till magnapullen

en del saker där som höjer flaggan ..men några tips och viktigast av allt äter dessa rem? vill inte ha en maskin till med problem av det slaget..mest en som sköter sig såvidare man inte börja hoppa ut för klippor sammt inte bottnar i gupp:p

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nej dom har absolut inga problem med remmarna. Kompisen körde 400mil per rem på sin. Problemet som 03 har haft är att dom tydligen inte gillar att man ligger full gas länge, har haft en tendens att skära då, men i övrigt en riktigt bra skoter, "tycker jag" som är i övrigt pålitlig och jävligt lätt hanterad och rolig att köra.

B

Biosteel

Nej dom har absolut inga problem med remmarna. Kompisen körde 400mil per rem på sin. Problemet som 03 har haft är att dom tydligen inte gillar att man ligger full gas länge, har haft en tendens att skära då, men i övrigt en riktigt bra skoter, "tycker jag" som är i övrigt pålitlig och jävligt lätt hanterad och rolig att köra.
skära på fullgas ? jag som hade för mig att boxen va fetställd på fullgas men att dom hade missat en del på övriga registret ?:hmmmm2: i övrigt en kalasmaskin med mycket motor som har haft en hel del problem med att pipan spricker men ska vara åtgärdat på dom flesta maskiner nu :ciao:

J

Jona$

jodå då ficka man bekräftat, maskinen har varit sänkt och därmed skurit på en cylinder där dom bara bytt ena kolven, sammt anledningen till att den skar var för att vatten hammnat i behållaren och sen inte gett smörning.

Sen fungerar inte hastighetsmätaren, enligt ägaren ska det vara en enkel givare att byta som är lätt och inte så dyr..konstigt den inte är bytt redan då..nja va sägs?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hur billig den än är så känns det som att den kommer att bli dyr i slutändan, hur mycket de än bytt.

Sprucken dyna är inte särskilt roligt.

Sen vet jag inte om jag ser snett eller om den ser sned ut i framvagnen?

Att de också dragit fast extraremmen med buntband och inte brytt sig om att GRATIS hämta ut en styrförstärkare tolkar jag som brist på omdöme och därmed dåligt servad, hemma i garaget som på verkstad.
Eller är det bara jag som är petig?

Sen om det ens är bara givaren till hastigsheten är trasig så är den fanimej inte billig, då den är integrerad med voltregulatorn.
Kan dock bara vara en så enkel anledning som att den lilla magneten i axeln är borta på ett eller annat vis.

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Funderar på att köpa en till leksak till tomten efter att varit borta ur skotervärlden i 2år och har funnit en bra prislapp på en f7 sno pro 2003.

Frågan är vad bör man se upp med och kolla, sammt kommer jag trivas på den?

Är modiga 193cm aka 120kg tung och gillar att kunna puttra med inslag av kraftig lek därimellan.

funderar starkt på om maskin inte har sänkts under säsongen då detta har bytts under året:

Apvmotor
Matta 38mm
Boggiefjädrar
drivaxellager
1 st cylinder
1st Kylarvinge
Luftfilter i scoop
krysskil (mindre bludder)
tändstift
kedjehusolja
Variatorrem
Fly fatbarstyre + höjare + handtagsvärmare
Snöre till magnapullen

en del saker där som höjer flaggan ..men några tips och viktigast av allt äter dessa rem? vill inte ha en maskin till med problem av det slaget..mest en som sköter sig såvidare man inte börja hoppa ut för klippor sammt inte bottnar i gupp:p
Haha det var f7an jag precis köpt :) hihi. Annonsen är ju som sagt borta. Den är mkt fin. Kylar cirkulerade precis som den gjorde. Framvagnen Var ej sned. Utan den skar som sagt för att det kom in vatten i olje behållaren och skotern vart smord av vatten ist för olja :) I övrigt så är den fin i skicket för att kosta 28 tusen .

Sry för att jag köpte den före dig.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Haha det var f7an jag precis köpt :) hihi. Annonsen är ju som sagt borta. Den är mkt fin. Kylar cirkulerade precis som den gjorde. Framvagnen Var ej sned. Utan den skar som sagt för att det kom in vatten i olje behållaren och skotern vart smord av vatten ist för olja :) I övrigt så är den fin i skicket för att kosta 28 tusen .

Sry för att jag köpte den före dig.
Du har inget att be om ursäkt för eftersom det var ren skrot. :hahaha:

hehe skoja :)